Trap-ampujat hyvässä vauhdissa Brnossa
14.5.2017 klo 19:54

Vili Kopra voitti poikien trapin Brnossa sunnuntaina. (Kuva: Kari Kopra)

Suomalaiset trap-ampujat olivat hyvässä vauhdissa Tshekin Brnossa viikonloppuna käydyssä kansainvälisessä kilpailussa.

Ampumaurheiluliiton trap-valmentaja Kari Kopra luonnehti viikonloppuna Tshekin Brnossa järjestettyä Miloslav Bednarik Memorial -kilpailua ”tosi kovatasoiseksi”.

– Matias Koivu sivusi omaa ennätystään 117, Eemil Pirttisalo ampui oman ennätyksensä 121 ja Vili Kopra teki kovan finaalituloksen 46, Kopra listasi hyviä suomalaissuorituksia.

Ja lisäsi:

– Matti Nummela oli ikämiesten toinen, ja miesten finaalissa oli ainoastaan olympiamitalisteja, pois lukien Käläviän poika ja Villähteen vanhus, Kopra viittasi Pirttisaloon ja itseensä.

Todellakin, Kari Kopra (Orimattilan Seudun Urheiluampujat) sijoittui finaalissa neljänneksi (30) ja Ruotsalon Metsästysyhdistyksen Pirttisalo kuudenneksi (21). Kopran peruskilpailun tulos oli sekin mainio 122. Kisan ykkönen oli Tshekin David Kostelecky, joka voitti finaalissa Kroatian Josip Glasnovicin 47-46. Peruskisassa tämä kaksikko paukutti tulokset 122 ja 121.

OSU:n Vili Kopra voitti poikien sarjan. Hänen peruskilpailunsa tulos oli 115. Saman seuran Koivu oli neljäs. Toiseksi sijoittui Slovakian Radovan Prstek (42).

OSU:n Matti Nummela ampui veteraanien sarjassa tuloksen 114.