Ilmoita seurasi mukaan ampumaurheilupäiviin!
15.5.2017 klo 10:04

AMPUMAURHEILUVIIKOILLA REIPPAASTI RADALLE – TULE JA TESTAA TARKKUUTESI – MONIPUOLISESSA TAPAHTUMAPÄIVÄSSÄ

Ampumaurheiluviikon tarkoituksena on, että seuroissa järjestetään ampumaurheilupäivä tai – päiviä viikonlopun aikana. Koska kaikki seurat eivät pysty järjestämään yhtä aikaa samana päivänä ”avoimien ovien” esittelypäivää, kokoamme tapahtumat kuuden viikon ajalle, jolloin puhumme kattonimikkeenä ampumaurheiluviikosta. Tänä vuonna ampumaurheilupäiviä järjestetään 15.-28. toukokuuta ja alkusyksystä 14. elo- ja 10. syyskuun välisenä aikana.

Ampumaurheilupäivä on erinomainen mahdollisuus kutsua oma väki ”kylään”. Se on myös hyvä mahdollisuus yhteiskunnalliseen vaikuttamiseen ja lajin oikean tiedon jakamiseen sekä lajikuvan kirkastamiseen. Elokuussa kun koulut alkavat, niin opettajat etsivät kovastikin erilaisia mahdollisuuksia tutustua urheilulajeihin ja tapahtumiin. Siinäpä yksi kohderyhmä – koululaiset ja kaupanpäälle opettajille oma kisa päälle esim. oppilaita vastaan.

Unohtaa ei toki sovi myös muita ampumaharrastusryhmiäkään! Ampumaurheilupäivä olisi hyvä paikka näyttää ja kertoa kunnan ihmisille ilma-aseradoista ja ruutiratatilannetta ja toiminnan vetoa. Ampumaseuratoiminta on yhteistoimintaa ja paikkakuntaa rikastuttavaa toimintaa.

Mitäs jos järjestäisimme vaikka ” leikkimielisen puulaakiottelun” kunnan eri toimijoiden (joukkueina) välille vaihteeksi vaikka ampumaurheilussa. Tapahtuman ajatuksen mukaan ampumaurheilupäivästä on tarkoitus rakentaa toiminnallinen tapahtuma, jossa osallistujat voivat kokeilla erilaisia ampumalajeja ja aseita, simulaattori- ja laseraseista ilma- aseisiin ja radan käyttöön soveltuviin ruutiaseisiin.

Tapahtumaan voisi kutsua vaikkapa seuran käyttämän asesepän, joka voi ohjata ja opastaa harrastajia aseiden huoltoon ja hoitoon liittyvissä asioissa.

MAHDOLLISUUS VARAINHANKINTAAN
Tilaisuudessa voi osallistujille järjestää pienimuotoisia kilpailuja ja kaikkien osallistujien kesken arvotaan palkintoja. Tilaisuus voi toimia myös seuran varainhankintatapahtumana, jossa on kioski tai kahviomyyntiä, arpojen myyntiä esim. Unelma-arpoja, siellä voisi olla varustekirpputori, jossa voi myydä tai vaihtaa ammuntaan tai muuhun liikuntaan ja urheiluun liittyviä varusteita ja tarvikkeita.

Unelma-arvoista seura saa 33% katteen! Tilaa arvat osoitteesta  www.seurojenarpa.fi

TUKIMATERIAALIT
Tapahtumaa markkinoidessa ei pidä unohtaa paikallislehtiä ja mahdollisia paikallisradioita tai jopa tv-kanavia. Liiton toimesta tässä mukana seuraa jo ennakkotiedote/-juttupohja, joka on myös saatavissa sähköisessä muodossa. Tuohon perusaineistoon voi seura lisätä omaa informaatiotaan, jonka jälkeen tiedotteen voi antaa paikallisviestimille kutsuttaessa heidätkin tapahtumaan.

VAKUUTUKSET
Tiedoksenne, että SAL on vakuuttanut kaikki seurojen vapaaehtoiset toimijat ns. Tuplaturva- vakuutuksella eli vakuutuksessa on sekä tapaturma- että vastuuvakuutus.

Mikäli seura järjestää kokeiluammuntaa radalla, on sitä varten olemassa ns. Tapahtuman Kokeilijan vakuutus. Sen hinta on vain 1€/hlö. Toimitamme lomakkeen liitosta, johon jokainen kokeilija täyttää nimensä ja tarvittavat tiedot. Vakuutus astuu heti voimaan, kun tiedot on täytetty. Lomake tulee lähettää liittoon tapahtuman jälkeen illalla tai viimeistään tapahtuman jälkeisenä arkipäivänä. Kokeiluvakuutukset laskutetaan jälkikäteen. Kokeilustahan voi pyytää esim. 2€:n maksun, jolloin siitä jää jotain seurallekin.

Tapahtumavakuutuksen myöntää Suomen Ampumaurheiluliitto järjestäjän perustellusta esityksestä. Vakuutus on tarkoitettu henkilöille jotka haluavat tutustua lajiin ns. avoimien ovien tapahtumissa, yritystilaisuuksissa, lajiin tutustumistilaisuuksissa eli ns. kertaluonteisissa ampumatapahtumissa. Tämä vakuutus ei ole voimassa kilpailuissa – se ei anna kilpailuoikeutta eikä korvaa mitään SAL:n lisenssiä

Linkki Tapahtumavakuutukseen tästä.

ILMOITA SEURANNE MUKAAN
Ilmoita seurasi mukaan oheisella lomakkeella, niin liitämme tapahtumanne teemasivuille nettiin.
Lomakkeen löydät tästä.

Liitteet