Urheiluampuja 3/2017 on ilmestynyt
13.7.2017 klo 11:50

Ampumaurheiluliiton julkaisema Urheiluampuja-lehti (3/2017) on ilmestynyt.

48-sivuisessa lehdessä on pääjuttu Pirjo Mannisesta, joka jää eläkkeelle liiton talouspäällikön tehtävistä elokuun lopussa. Hän aloitti työt Ampumaurheiluliitossa vuonna 1983.

Liiton nuorisopäällikkö Timo Rautio pohtii artikkelissaan, miten urheilijaksi kehittymistä lapsuusvaiheessa tulisi lähestyä. Onko urheilijan polku joillekin lapsille vai kaikille, hän kysyy.

Urheiluampuja kertaa practical-ampujien menestyksen Moskovassa järjestetyissä MM-kisoissa, joissa suomalaiset nappasivat peräti kymmenen mitalia. Lehdessä on myös raportti kiväärin ja pistoolin nuorten MM-kisoista, joissa Cristian Friman saavutti kultamitalin ja poikien kiväärijoukkue pronssia.

Lehdessä kerrotaan Ampumaurheiluliiton 100-vuotisjuhlavuoden pääkilpailusta, joka on haulikkolajien maailmancup Hollolan Hälvälässä vuoden 2019 elokuussa. Lehdessä on myös raportti skeet-ampuja Tommi Takasen sidosryhmätilaisuudesta.

Urheilija arjessa -juttusarjassa tavataan sporting-ampuja Juha Manninen, joka suorittaa varusmiespalvelustaan Urheilukoulussa. Noin 20 kysymykseen vastaa Kouvolan Metsästys- ja Ampumaseuran puheenjohtaja Timo Jetsonen. Lehdessä on myös katsaus ampumaurheilun valmennustallien toimintaan.

Finaali-palstalla tavataan Isonkyrön Metsästys- ja Ampumaseuran kivääriampuja Marianne Palo.

Urheiluampujan sähköinen versio: http://epaper.fi/read/3739/j6VNppZF