Haulikkolajien MM-kisoihin 16 suomalaista urheiluampujaa
3.8.2017 klo 13:44

Timi Vallioniemi edustaa Suomea miesten skeetissä MM-Moskovassa. (Kuva: Lassi Palo)

Ampumaurheiluliitto on nimennyt Suomen joukkueen haulikkolajien MM-kilpailuihin, jotka järjestetään elo-syyskuussa Moskovassa.

Haulikkolajien MM-kilpailut järjestetään Moskovassa 30.8.-11.9. Suomen Ampumaurheiluliitto on nimennyt Suomen joukkueeseen kuusitoista urheilijaa. Kisoissa kilpaillaan skeetin, trapin ja kaksoistrapin mestaruuksista.

Haulikkolajit päättyivät keskiviikkona Bakussa järjestettävissä EM-kilpailuissa. Suomen MM-joukkue on pääosin sama kuin Bakussakin, mutta kaksi uutta nimeä Moskovaan lähtee. Timi Vallioniemi (Ala-Hämeen Ampujat) nimettiin miesten skeetiin ja Teemu Ruutana (Längelmäen Seudun Ampujat) poikien trapiin.

Marika Salmi (Orimattilan Seudun Urheiluampujat) ja Mopsi Veromaa (Sibbo Skyttegille) osallistuvat naisten trapin lisäksi kaksoistrapiin.

Suomi saavutti EM-Bakun haulikkolajeissa kolme mitalia. Vili Kopra voitti poikien trapin, ja Suomi sai hopeaa poikien trapin joukkuekilpailussa. Satu Mäkelä-Nummela oli kolmas naisten trapissa.

Haulikkolajien MM-kilpailut
30.8.-11.9. Moskova, Venäjä

Suomen joukkue

Skeet