SM-kilpailujen hakukäytäntö muuttuu!
22.8.2017 klo 08:36
Olli Törni

SM-kilpailujen hakukäytäntö muuttuu!

Kevään liittovaltuusto hyväksyi uudet kilpailutoiminnan yleissäännöt ja ohjeet. Tämän myötä SM-kilpailujen hakumenettely muuttuu.

Lajiryhmissä kivääri, pistooli, liikkuva maali ja haulikko (ml. sportinglajit) tulee kaikki SM-kilpailut ajalle 2018-2021 poikkeuksellisesti hakea 30.9.2017 mennessä seuraavasti:

Kilpailut ajalle 1.1.2018 – 31.12.2019 haetaan täydellisin tiedoin (varsinainen järjestämislupahakemus). SM-kilpailut alkuvuodelle 2018, joiden järjestämislupa jo on myönnetty ei tarvitse hakea uudestaan.

Kilpailut ajalle 1.1.2020 – 31.12.2021 voidaan hakea puutteellisin tiedoin (ennakkohakemus). Vähimmäisvaatimus on järjestäjä, paikkakunta/rata, lajit ja kilpasarjat, ehdotus ajankohdaksi sekä yhteyshenkilö yhteystietoineen.

Huom. jatkossa on vuosittain vain yksi hakuajan takaraja 30.9. Seuroja pyydetään noudattamaan hakuajan takarajaa. Kilpailuvaliokunta laatii lajijaostojen avustuksella ajoissa saapuneiden hakemusten perusteella kilpailukalenterin, joka kattaa seuraavat neljä vuotta. Kilpailukalenteria laadittaessa noudatetaan KY:n myöntämiskriteereitä. Mikäli jollekin kilpailulle ei löydy järjestäjää, pyrkivät lajijaostot etsimään sopivan järjestäjän.

Myös ISSF-lajien ennätyskelpoiset kilpailut sekä kaikki muut kilpailuvaliokunnalta haettavat kilpailut haetaan tällä samalla menettelyllä. Näitä kilpailuja on mahdollista hakea myös myöhemmin.

Mustaruuti, siluetti, kasa-ammunta ja Practical noudattavat hakumenettelyssä joko tätä samaa käytäntöä tai omia käytäntöjään, joista tiedottavat erikseen.

Uuteen hakumenettelyyn voi tarkemmin tutustua KY-2017 kirjassa (kohdat 3.2.2 ja 3.2.3), joko painetusta kirjasta tai netistä.