Beretta 1-Cup -turnaus huipentui lauantaina Kokkovuoressa
19.9.2017 klo 08:12
Jarmo Syvänne

Kansallisen trapin Beretta 1-Cup -turnaus on jälleen tänä kesänä kiertänyt Suomen ampumaratoja, ja turnaus huipentui lauantaina 16.9.2017 Kokkovuoren haulikkoampumakeskuksessa Lempäälässä Rio-Trap-kilpailuun. Beretta 1-Cup -turnauksen järjestää Sako Beretta yhdessä 13 suomalaisen haulikkoammunnan erikoisseuran kanssa. Cupissa on ollut kevään ja kesän aikana yhteensä 16 osakilpailua.

Rio-Trapin järjesti Pohjois-Hämeen Ampujien Haulikkokerho, ja paikalla oli 89 osallistujaa, mikä on loistava määrä syksyn kilpailuissa. Rio-Trap järjestettiin tänä vuonna toista kertaa, ja tämän vuoden kilpailusta erityisen teki se, että tapahtumasta kuvattiin televisio-ohjelma, jossa nähdään tunnelmia myös aiemmin kesällä järjestetystä Akat ampumaan -tapahtumasta. Ohjelma esitetään AlfaTV:llä 20.9. klo 21. Pohjois-Hämeen Ampujat ry:n Haulikkokerho toteutti tämän jo toisen televisio-ohjelmansa kuvauksen yhdessä yhteistyökumppaneidensa kanssa, eikä mikään toinen ampumaseura ole tiettävästi ennen tehnyt vastaavaa.

Rio-Trapin Y-sarjan voiton vei RMY:n Timo Nissilä, ja järjestävän seuran eli P-HA:n edustajista Joonas Pyhälä oli kuudes. N-sarjan voitti kirkkaasti P-HA:n Kristiina Runstén, ja Eriikka Nurmi oli viides. Y50-sarjan voitti MyA:n Juha Seppä, ja P-HA:n Janne Hokkanen oli kolmas. Y60-sarjassa ensimmäisen sijan vei MKMS:n Timo Valtonen, Y70-sarjassa EuSA:n Olavi Soini ja Y75-sarjassa YMS:n Taisto Mäkinen. Y15-sarjassa P-HA vei ensimmäiset viisi sijaa Saku Seppälän johdolla. Y20-sarjan voitti suvereenisti HyMA:n Tatu Vartiainen, ja sijat 3-5 veivät P-HA:n pojat Eemil Seppälä, Mikko Vehnämaa ja Riku Lempinen.

Beretta 1-Cupin tuloksissa Y15-sarjan viisi parasta olivat P-HA:n edustajia Ville Lahtisen johdolla, Y20-sarjassa Riku Lempinen oli kolmas ja Mikko Vehnämaa neljäs, Y-sarjassa Joonas Pyhälä kolmas, naisissa Kristiina Runstén ensimmäinen ja Y50-sarjassa Janne Hokkanen kolmas. HyMA:n Tatu Vartiainen, joka voitti Y20-sarjan, palkittiin myös koko Beretta 1-Cupin parhaasta tuloksesta, joka oli myös SE-tulos. Y15-sarjan voittanut Ville Lahtinen palkittiin Beretta 686 -haulikolla.

Rio-Trapin lopputulokset ovat liitteenä, ja Beretta 1-Cup -turnauksen tulokset löytyvät osoitteesta

Lisää kisatunnelmia ja kuvia on Kokkovuoren haulikkoampumakeskuksen Facebook-sivuilla osoitteessa www.facebook.com/kokkovuori.

Koko turnauksen parhaan tuloksen ampunut ja Y20-sarjan voittanut Hyvinkään Metsästysampujien Tatu Vartiainen (oik.) sai yllätyspalkinnoksi Berettan metsästysasun, ja Y15-sarjan voittaja, Pohjois-Hämeen Ampujien Ville Lahtinen (toinen oikealta) sai Beretta 686 -haulikon. Kuvassa vasemmalla on Sakon tulosyksikönjohtaja Claes Björkstén, joka osallistui turnaukseen Sibbo Skyttegillen riveissä ja toimi myös sponsori Sako Berettan edustajana. Toisena vasemmalta on Kokkovuoren haulikkoampumakeskuksen ratamestari Janne Hokkanen. Kuvaaja: Erkki Liius

Terveisin

Janne Hokkanen