Urheiluampuja 4/2017 on ilmestynyt
19.9.2017 klo 13:26

Ampumaurheiluliiton julkaisema Urheiluampuja-lehti (4/2017) on ilmestynyt.

48-sivuisessa lehdessä on pääjuttu huippu-urheilun vaatimuksista, joista kertoo Mikko Saarinen. Lehdessä kerrotaan myös urheiluministeri Sampo Terhosta, joka terästi ampumataitojaan Santahaminassa elokuussa.

– Ampumaurheilijoiden saavuttamien mitalien virta on ollut EM- ja MM-kisoissa katkeamaton, ja toivottavasti se jatkuu samanlaisena, Terho toteaa.

Suomalaiset ampumaurheilijat voittivatkin kesän aikana lähes sata arvokisamitalia satavuotiaalle Suomelle. Lehdessä on katsaus kauteen ja eri lajien tuoreimpiin huippuhetkiin, muun muassa Satu Mäkelä-Nummelan näkemykset päättyneestä kaudesta.

Urheilija arjessa -juttusarjassa tavataan siluetin mestariampuja Marko Nikko, joka tavoittelee ensi vuonna Sipoossa järjestettävissä MM-kilpailuissa jo 20. henkilökohtaista maailmanmestaruuttaan. Noin 20 kysymykseen vastaa kokenut skeet-valmentaja Jaakko Louhelainen, jonka valmennettaviin kuuluvat muun muassa MM-kisoissa juuri kilpailleet Tommi Takanen ja Timi Vallioniemi.

Urheiluampujassa on myös raportti Raasiossa järjestetyistä ruutiaseiden Kultahippufinaaleista. Lisäksi käydään läpi Ampumaurheiluliiton seurakyselyn tuloksia.

Finaali-palstalla tavataan Ampumaurheiluliiton uudeksi toiminnanjohtajaksi nimitetty Anne Lantee, joka aloittaa uudessa tehtävässään marraskuun alussa.

Urheiluampujan sähköinen versio: http://epaper.fi/read/3877/D1UvDKwQ