Kaksi suomalaista maailmancupin finaaliin
27.9.2017 klo 12:11

Oskari Kössi kuvattuna Moskovan MM-kilpailuissa syyskuun alussa. (Kuvat: Lassi Palo)

Kansainvälinen ampumaurheiluliitto (ISSF) on kutsunut kaksi suomalaista maailmancupin finaaliin, joka ammutaan lokakuussa Intian Delhissä. He ovat Oskari Kössi (skeet) ja Mopsi Veromaa (trap).

Kansainvälisen ampumaurheiluliiton (ISSF) maailmancupin finaalitapahtuma järjestetään Intian Delhissä 23.-30. lokakuuta. Siellä kilpaillaan kivääri-, pistooli- ja haulikkolajeissa.

ISSF on kutsunut finaaliin kaksi suomalaista urheiluampujaa. He ovat skeet-ampuja Oskari Kössi ja trap-ampuja Mopsi Veromaa, jotka edustavat Sibbo Skyttegille -seuraa. Kössi sijoittui viidenneksi Kyproksen maailmancupissa toukokuussa, ja Veromaa oli kolmas Delhin maailmancupissa helmikuussa.

Mopsi Veromaa.

– Hieno juttuhan se on, että kutsun olen saanut. Siitä tulee varmasti hieno kokemus. Kauteen tuli vähän pidennystä, mutta ei se haittaa. Kisaamaan sinne lähdetään, Kössi sanoi.

Miesten skeet kilpaillaan Delhissä 25.-26. lokakuuta. Naisten trap on 28. lokakuuta.