Inka Havukainen 394 Loviisassa
30.10.2017 klo 12:03
Lassi Palo

Kiteen Ampujien Inka Havukainen laukoi sunnuntaina Loviisan Ampumaseuran 33. ilma-asekisojen parhaan tuloksen. 20-vuotias lähihoitaja jäi pisteen päähän ennätyksestään liipaisemalla 394 pistettä. Tuloksissa ei huomioitu kymmenyksiä. Täysien pisteiden ennätyksensä hän teki AM-kilpailuissa Joensuussa kaksi vuotta sitten.

Teksti: Matti Erkkilä

Naisten ilmapistoolissa voittoon laukoi Poliisien Ampumaseuran Reetta Hynninen keskinkertaisella 372 pisteen tuloksella. Hän sanoi, että luvassa on paljon parempaa, kun alkava ilma-asekausi ehtii pidemmälle. Toiseksi tähtäsi Oksana Frojan. Vantaalainen putosi voittotaistosta 87 pisteen avaussarjallaan. Miesten pistoolivoiton nappasi hänen puolisonsa Artjom Frojan tuloksella 559. Lopputulosta ”verotti” kaksi 91 pisteen sarjaa. Vuonna 2014 he voittivat Loviisassa kumpikin sarjansa!

Ilmapistoolin N20-sarjassa huomio kiinnittyi Raseborgs Skyttar -seuran Sophia Arrakoskeen. Hän paransi ennätystään kolmella pisteellä yltäen lupaavaan 366 pisteen tulokseen. Hänellä ovat kovat tavoitteet: ensin kotimainen menestys ja sitten sama kansainvälisillä radoilla. RS on lähi vuosina menestynyt erityisesti kivääri- ja liikkuvan maalin lajeissa, mutta nyt alkanee menestystä tulla pistoolilajeissakin.

Poliisien Ampumaseuran kilpailijoilla oli tietenkin lyhyt matka Loviisaan, mutta siitä huolimatta seuran jäsenet napsivat huomattavan määrän Loviisan kärkitiloista.

Ensi vuonna Loviisan Ampumaseura täyttää 60 vuotta. Juhlakisan järjestämisestä päätetään seuran yleiskokouksessa.