Juho Kurki tähtäsi ilmakiväärin finaali-SE:n Unkarissa
25.11.2017 klo 20:50

Juho Kurki kohensi ilmakiväärin finaalin Suomen ennätystä, kun Unkarin Nyiregyhazassa alkoi lauantaina kansainvälinen ilma-asekilpailu.

Unkarin Nyiregyhazassa järjestetään tänä viikonloppuna kansainvälinen ilma-asekilpailu Hungarian Open. Se on Ampumaurheiluliiton nimeämä EM-näyttökilpailu. Kilpailusta huomioidaan ensimmäinen tulos. Ilma-aseiden EM-kilpailut pidetään Unkarin Györissä 16.-26. helmikuuta.

Kankaanpään Ampumaurheilijoita edustava Juho Kurki ampui miesten ilmakiväärin peruskilpailussa 622,7 pistettä. Hän sijoittui finaalissa lopulta toiseksi uudella SE-tuloksella 249,0. Voiton vei Unkarin Istvan Peni (251,6), joka ampui myös peruskilpailun parhaan tuloksen (631,0).

Haminan Ampumaseuran Aleksi Leppä avasi Nyíregyházassa ilma-asekautensa. Hän oli ampunut ilmakiväärikisan edellisen kerran Gabalan maailmancupissa kesäkuussa. Leppä tähtäsi peruskilpailussa 618,3 pistettä ja sijoittui finaalissa kuudenneksi.

Naisten ilmakiväärin peruskilpailussa Inka Havukaisen (Kiteen Ampujat) tulos oli 411,2. Emmi Hyrkäs (Simpeleen Hahlo) tähtäsi 410,7 pistettä. Finaalissa he ottivat sijat kuusi ja kaksi . (Toisin kuin aiemmin kerrottiin, Hyrkäksen finaalitulos 245,1 ei ole uusi SE. Marianne Palo ampui viikko sitten 247,2.)

Kai Jahnsson (Poliisien Ampumaseura) voitti miesten ilmapistoolin. Hänen peruskilpailunsa tulos oli 569. Reetta Hynninen (Poliisien Ampumaseura) ampui naisten ilmapistoolissa 11. sijaan oikeuttaneen tuloksen 367.

Matias Kiuru (Poliisien Ampumaseura) ja Mika Piipponen (Kuusankosken Ampujat) ampuivat poikien ilmakiväärin peruskilpailussa tulokset 617,0 ja 613,2 ja pääsivät finaaliin. Heidän sijoituksensa olivat lopulta neljäs ja viides.

Kaikki tulokset löydät täältä. Arvokisojen tulosrajat löydät täältä.