SSG voitti Pohjolan maljan kymmenennen kerran peräkkäin
25.11.2017 klo 13:00

Tuttu kaksikko: Pohjolan malja ja SSG:n puheenjohtaja Elof Juselius. (Kuva: Lassi Palo)

Sibbo Skyttegille on voittanut Pohjolan malja -kilpailun jo kymmenennen kerran peräkkäin.

Pohjolan malja luovutetaan Ampumaurheiluliiton seuralle, joka on kerännyt eniten pisteitä vuoden SM-kilpailuista. Kiertopalkinnon on lahjoittanut vakuutusyhtiö Pohjola.

Sibbo Skyttegille (SSG) sai palkintonsa Ampumaurheiluliiton liittovaltuuston kokouksen aluksi Vantaalla 25. marraskuuta. SSG:n puheenjohtaja Elof Juselius otti maljan vastaan SAL:n puheenjohtajalta Vesa Nissiseltä ja toiminnanjohtaja Anne Lanteelta.

SSG keräsi 1089 pistettä (2016: 1135). Toiseksi eniten pisteitä (554) sai Kuopion Ampuma- ja Metsästysseura. Salon Seudun Ampujat oli kolmas 512 pisteellään. Neljäs oli viime vuoden tavoin Satakunnan Ampujat (482) ja viides Esbo Skytteförening (445).

Raseborgs Skyttar voitti maljan vuonna 2007. Sen jälkeen SSG on pitänyt kärkisijaa hallussaan.

Pisteitä keräsi kaikkiaan 185 seuraa, kun niitä oli vuosi sitten 170.