Krister Holmberg paras suomalainen Eskilstunassa
17.12.2017 klo 17:17

Henna Vehviläinen debytoi kansainvälisessä kilpailussa.

Raseborgs Skyttaren Krister Holmberg oli paras suomalainen liikkuvan maalin kilpailuissa, jotka järjestettiin viikonloppuna Ruotsin Eskilstunassa.

Ruotsin Eskilstunassa järjestetty kilpailu oli Ampumaurheiluliiton nimeämä EM-näyttökilpailu. Ilma-aseiden EM-kilpailut ovat 16.-26. helmikuuta Unkarin Györissä, ja näytöt on annettava tammikuun 7. päivään mennessä.

Raseborgs Skyttaren Krister Holmberg ampui lauantain normaalijuoksujen peruskilpailussa tuloksen 576. Satakunnan Ampujien Heikki Lähdekorven ja Kymppi 64:n Tomi-Pekka Heikkilän tulos oli 568. K-64:n Sami Heikkilä tähtäsi 565 pistettä. Mitaliotteluissa voiton vei lopulta isäntämaan Emil Martinsson, Lähdekorpi oli toinen ja Holmberg kolmas.

Naisten sarjassa Kymppi 64:n Henna Vehviläinen kilpaili ensimmäisen kerran kansainvälisessä kilpailussa. Normaalijuoksuissa hänen peruskilpailunsa tulos oli 490. Hän voitti mitaliotteluissa Norjan Anneline Tangenin, jonka peruskisan tulos oli 503.

Sunnuntain sekajuoksuissa miesten voiton vei eilisen tavoin Martinsson (390). Ruotsin Niklas Bergström oli toinen (384) ja Holmberg kolmas (382). Etelä-Saimaan Ampujien Topi Hulkkonen ampui myös tuloksen 382 ja sijoittui viidenneksi.

Naisten sarjan sekajuoksuissa Vehviläisen tulos oli 328.

Tuloksia löydät täältä. EM-kisojen tulosrajat löydät täältä.