Emmi Hyrkäkselle opiskeluapurahaa
1.3.2018 klo 09:38
Lassi Palo

Emmi Hyrkäs kuvattuna viime perjantaina ilma-aseiden EM-kisoissa Unkarissa. (Kuva: Lassi Palo)

Urheilijoiden Ammattienedistämissäätiön hallitus on täydentänyt marraskuista apurahapäätöstään myöntämällä 1500 euron suuruisen opiskeluapurahan kevätlukukautta varten kahdeksalletoista urheilijalle. Heidän joukossaan on kivääriampuja Emmi Hyrkäs.

URA:n tiedotteen mukaan rahaa vapautui jaettavaksi Opetus- ja kulttuuriministeriön julkistettua päätöksensä kesälajien apurahaurheilijoista vuodelle 2018. URA-apurahan myöntämiskriteerien perusteella opiskeluapurahaa ei voi saada samanaikaisesti OKM:n urheilija-apurahan kanssa, joten kevään osuutta ei laiteta maksuun OKM:n apurahaurheilijoille.

Emmi Hyrkäs edustaa Simpeleen Hahloa ja opiskelee Turun yliopistossa. Hän kuuluu Turun Seudun Urheiluakatemian urheilijoihin. Hyrkäs edusti Suomea sunnuntaina Unkarin Györissä päättyneissä ilma-aseiden EM-kilpailuissa, joissa hän sijoittui naisten ilmakiväärissä 11:nneksi ja sekajoukkuekisassa Juho Kurjen kanssa 14:nneksi.