Urheiluampuja 1/2018 on ilmestynyt
7.3.2018 klo 09:18

Ampumaurheiluliiton julkaiseman Urheiluampuja-lehden vuoden 2018 ensimmäinen numero on ilmestynyt.

Urheiluampuja-lehden pääjutussa kerrotaan Euroopan ampumaurheiluliiton (ESC) näkemyksistä liittyen lajin kehitykseen.

Entä mitä kuuluu yksivuotiaalle Turussa toimivalle kivääriakatemialle? Salla Korpela, 16, kertoo lehdessä, millaista on ollut siirtyä akrobatiasta ampumaurheiluun.

Kolme suomalaista naishuippuampujaa kertoo näkemyksensä vuodenvaihteessa voimaan astuneista uusista kansainvälisistä säännöistä, joiden mukaan naiset ampuvat samat laukaus- ja kiekkomäärät kuin miehet.

Pistooliampuja Joonas Kalliosta on lehdessä iso henkilöhaastattelu. Hän on harrastanut ampumaurheilua kolmen vuoden ajan, ja jo nyt hänen ilmapistooliennätyksensä on kansainvälistä huippuluokkaa.

Urheilija arjessa -sarjassa on vuorossa liikkuvan maalin ampuja Tomi-Pekka Heikkilä, joka työskentelee metsäasiantuntijana Vilppulassa. Noin 20 kysymykseen vastaa Petri Eteläniemi. Hän on edustanut Suomea kaksissa olympialaisissa ja toimii nykyään pistoolivalmentajana.

Seuraesittelyssä ovat Porkkalan Ampujat ja Hamina Practical. Finaali-palstalla esitellään kivääriampuja Joni Stenström, joka on harjoitellut Australian Adelaidessa parin kuukauden ajan.

Sekä tietysti paljon muuta!

Urheiluampujan sähköinen versio.