Seitsemän urheiluampujaa opiskelijoiden MM-kisoihin
13.3.2018 klo 10:00

Seitsemän urheiluampujaa edustaa Suomea opiskelijoiden ampumaurheilun MM-kilpailuissa, jotka järjestetään Malesiassa 14.-18. maaliskuuta.

Järjestyksessään seitsemännet opiskelijoiden ampumaurheilun MM-kilpailut järjestetään Malesian Kuala Lumpurissa 14.-18. maaliskuuta. Suomea kisoissa edustaa seitsemän urheilijan joukkue.

Suomen joukkueessa on kolme kivääriampujaa, kolme skeet-ampujaa ja yksi pistooliampuja.

Kansainvälisen opiskelijaurheiluliiton FISU:n alaisia opiskelijoiden MM-kilpailuja järjestetään joka toinen vuosi lajeissa, jotka eivät kuulu universiadien vakituiseen lajiohjelmaan. Vuonna 2018 opiskelijoiden maailmanmestaruuksista kilpaillaan 34 lajissa.

Osallistumisoikeus opiskelijoiden MM-kisoihin on 17-25-vuotiailla korkeakouluopiskelijoilla. Suomalaisurheilijoiden osallistumisesta opiskelijoiden MM-kisoihin vastaa Olympiakomitea yhdessä asianomaisen lajiliiton kanssa.

Opiskelijoiden ampumaurheilun MM-kilpailut
14.-18.3. Kuala Lumpur, Malesia

Suomen joukkue

Kivääri (seura, oppilaitos ja akatemia)
Emmi Hyrkäs (Simpeleen Hahlo, Turun yo, TSUA)
Mira Mäkelä (Lappajärven Ampujat, Oulun yo, Ouluseutu UA)
Joni Stenström (Raseborgs Skyttar, Åbo Akademi, TSUA)

Pistooli
Klaus Tupi (Turun Seudun Ampujat, Turun amk)

Haulikko (skeet)
Aleksi Ahokas (Ala-Hämeen Ampujat, Tampereen amk)
Lari Pesonen (Ilomantsin Erämiehet, Itä-Suomen yliopisto, Joensuun UA)
Timi Vallioniemi (Ala-Hämeen Ampujat, Metropolia amk)

Lisää tietoa kisoista löydät täältä.