Kuusitoista haulikkoampujaa Maltan maailmancupiin
31.5.2018 klo 09:47

Ampumaurheiluliitto on nimetty kuusitoista haulikkoampujaa maailmancupiin, joka järjestetään Maltalla kesäkuussa.

Kansainvälisen ampumaurheiluliiton (ISSF) vuoden toiseksi viimeinen maailmancup järjestetään Maltan Siggiewissä 5.-15. kesäkuuta. Siellä kilpaillaan haulikkolajeissa. Suomen joukkueeseen on nimetty kahdeksan trap-ampujaa ja yhtä monta skeet-ampujaa.

Siggiewin kisatapahtumat alkavat torstaina 7. kesäkuuta, jolloin ammutaan naisten skeetin ensimmäinen kilpailupäivä. Maailmancup päättyy trapin parikilpailuun, joka ammutaan torstaina 14. kesäkuuta. Suomen joukkueissa ampuvat Jukka Laakso – Satu Mäkelä-Nummela ja Mirka Kyyrönen – Mopsi Veromaa.

Trapin parikilpailu on uusi olympialaji Tokiossa 2020. Suomi (Vesa Törnroos – Satu Mäkelä-Nummela) voitti parikisan vuoden ensimmäisessä maailmancupissa Meksikossa.

Vuoden viimeinen ISSF:n maailmancup järjestetään Yhdysvaltain Tucsonissa 9.-19. heinäkuuta. Siellä kilpaillaan haulikkolajeissa.

ISSF:n maailmancup (haulikko)
5.-15.6. Siggiewi, Malta

Suomen joukkue

Skeet (8)