Ensimmäiset urheilijat nimetty MM-kilpailuihin ja haulikkolajien EM-kilpailuihin
15.6.2018 klo 18:07

Ampumaurheiluliitto on nimennyt ensimmäiset urheilijat Etelä-Korean MM-kilpailuihin ja haulikkolajien EM-kilpailuihin.

Ampumaurheiluliiton hallitus on nimennyt ensimmäiset urheilijat kahteen kesän arvokilpailuun. Kansainvälisen ampumaurheiluliiton ISSF:n kaikkien lajien 52. MM-kilpailut järjestetään Etelä-Korean Changwonissa 31.8.-14.9., ja haulikkolajien EM-kilpailut ovat Itävallan Leobersforfissa 30.7.-13.8.

Etelä-Koreaan nimettiin nyt 15 urheiluampujaa, ja Itävaltaan nimettiin viisi haulikkoampujaa.

Changwonissa ovat maailmanmestaruuksien lisäksi jaossa ensimmäiset olympiamaapaikat Tokioon 2020. Jaossa on neljä paikkaa jokaisessa henkilökohtaisessa lajissa eli 48 paikkaa. Parikilpailuissa on jaossa paikat kunkin lajin kahdelle parhaalle (ilmakivääri, ilmapistooli, trap).

Haulikkolajien EM-kilpailut
30.7.-13.8. Leobersdorf, Itävalta

Joukkueeseen 14.6. valitut:

Miesten trap (2): Jukka Laakso (Orimattilan Seudun Urheiluampujat), Vesa Törnroos (Lahden Ampumaseura)
Naisten trap (2): Satu Mäkelä-Nummela (Orimattilan Seudun Urheiluampujat), Mopsi Veromaa (Sibbo Skyttegille)
Trapin parikilpailu: 1. joukkue Satu Mäkelä-Nummela – Vesa Törnroos, 2. joukkue nimetään viimeistään 3.8.
Naisten kaksoistrap (1): Mopsi Veromaa (Sibbo Skyttegille)
Poikien skeet (1): Eetu Kallioinen (Ala-Hämeen Ampujat)

Loput joukkueesta valitaan viimeisen näyttökilpailun jälkeen. Joukkue julkistetaan 30.6.

ISSF:n kaikkien lajien MM-kilpailut
31.8.-15.9. Changwon, Etelä-Korea

Joukkueeseen 14.6. valitut:

Kivääri (9)
Miehet: Juho Kurki (Kankaanpään Ampumaurheilijat), Joni Stenström (Raseborgs Skyttar)
Naiset: Emmi Hyrkäs (Simpeleen Hahlo), Annika Sihvonen (Savonlinnan Metsästys- ja Ampumaseura)
Pojat: Cristian Friman (Esbo Skytteförening), Sebastian Långström (Kyrkslätt Skytteförening), Matias Kiuru (Poliisien Ampumaseura)
Tytöt: Henna Viljanen (Kyrkslätt Skytteförening), Marianne Palo (Isonkyrön Metsästys- ja Ampumaseura)

Pistooli (1)
Iso- ja vakiopistooli: Teemu Lahti (Lahden Ampumaseura)

Haulikko
Trap (4)
Miehet: Jukka Laakso (Orimattilan Seudun Urheiluampujat), Vesa Törnroos (Lahden Ampumaseura)
Naiset: Satu Mäkelä-Nummela (Orimattilan Seudun Urheiluampujat), Mopsi Veromaa (Sibbo Skyttegille)

Liikkuva maali (1)
Miehet: Tomi-Pekka Heikkilä (Kymppi 64)

Viimeinen näyttöpäivä on 8.7. Jäljellä on 1-4 näyttökilpailua lajista riippuen. Lopullinen MM-joukkue julkistetaan 9.7.