Suomelle ilmakiväärin parikilpailun hopeaa Novi Sadin GP:ssä
10.8.2018 klo 11:06

Hopeahalaus. (Kuva: Pirjo Peltola)

Suomi 1 (Juho Kurki – Emmi Hyrkäs) sijoittui torstai-iltana toiseksi ilmakiväärin parikilpailussa Serbian Novi Sadissa järjestetyssä kansainvälisessä GP-kilpailussa.

Suomi 1:n peruskilpailun tulos oli 830,8 (Kurki 414,3, Hyrkäs 416,5). Se sijoittui peruskilpailussa viidenneksi. Suomi 2 (Joni Stenström – Annika Sihvonen) oli peruskisan kakkonen 831,8 pisteellään. Stenströmin tulos oli 416,1 ja Sihvosen 415,7. Ruotsi teki peruskisan parhaan tuloksen 832,0 pistettä.

Finaalissa serbialainen joukkue Andrea Arsovic – Milutin Stefanovic vei voiton, Suomi 1 sijoittui toiseksi ja Ruotsi kolmanneksi. Suomi 2 oli viides. Serbian pisteet olivat 496,4, Suomi 1:n 495,0 ja Ruotsin 434,1.

Parikilpailuun osallistui 24 joukkuetta.

– Emmi ja Juho iloitsivat mitalistaan ja sanoivat, että ”Ihka ensimmäistä kertaa parikilpailun finaaliin päästiin! Turussa on akatemiaharjoituksissa näitä ammuttu, joten säännötkin muistuivat mieleen”, Ampumaurheiluliiton kiväärilajien päävalmentaja Pirjo Peltola kertoi.

– Suomen nelikko oli yhtä mieltä siitä, että kuumempaa kisapaikkaa he eivät ole kokeneet. Ilmastoimattomassa hallissa lämpö kohosi 40 asteen tienoille. Juho varasi hotellista pyyhkeen mukaansa, riisui ampumalasinsa muutaman kerran kisan aikana ja pyyhki hikeä kuin vettä suihkun jälkeen.

Kisat jatkuvat tänään perjantaina ilmakiväärin miesten ja naisten kilpailuilla. Lauantaina ja sunnuntaina ammutaan 50m kilpailut.

Tuloksia löytyy täältä.