Urheiluampuja 4/2018 on ilmestynyt
25.9.2018 klo 10:06
Lassi Palo

Ampumaurheiluliiton julkaiseman Urheiluampuja-lehden vuoden 2018 neljäs numero on ilmestynyt.

Urheiluampuja-lehdessä on yhteenvedot kesän arvokisoista, kuten Kansainvälisen ampumaurheiluliiton (ISSF) kaikkien lajien MM-kilpailuista, jotka järjestettiin Etelä-Korean Changwonissa, Lohtajalla pidetyistä kasa-ammunnan EM-kisoista ja Sipoossa järjestetyistä siluetin MM-kilpailuista.

Urheiluampujassa kerrotaan myös puolustusministeri Jussi Niinistön vierailusta Santahaminaan, missä hän tutustui ampumaurheiluun ja sen harrastajiin. Urheilija arjessa -juttusarjassa tavataan kuurojen olympialaisten pronssimitalisti, pistooliampuja Klaus Tupi (Turun Seudun Ampujat). Noin 20 kysymykseen vastaa Ampumaurheiluliiton kiväärilajien päävalmentaja Pirjo Peltola.

Tehoryhmäampujista esittelyvuorossa on Vihdin Ampumaseuran Tuulevi Suomus. Kultahippuampujista esitellään inkoolaiset Wilkmanin veljekset William, Walter ja Wilmer, jotka edustavat Raseborgs Skyttar -seuraa.

Urheiluampujassa on myös raportti Hyvinkäällä pidetyistä ruutiaseiden Kultahippufinaaleista. Seuraesittelyssä on Merikarvian Seudun Ampujat.

Sekä tietysti paljon muuta!

Urheiluampujan sähköinen versio: https://epaper.fi/read/4622/fr206zg3