Eetu Kallioinen palkittiin saapumiseränsä parhaana urheilijana
27.9.2018 klo 12:51

Eetu Kallioinen, saapumiseränsä paras urheilija. (Kuva: Jari Karinkanta)

Skeet-ampuja Eetu Kallioinen palkittiin saapumiseränsä parhaana urheilijana, kun Urheilukoulun IV/2017 saapumiserän kotiuttamisjuhlaa vietettiin keskiviikkona Helsingin Santahaminassa.

Puolustusvoimien Urheilukoulun saapumiserän IV/2017 kotiuttamisjuhla vietettiin keskiviikkona Helsingin Santahaminassa. Juhlavassa tilaisuudessa ampumaurheilu oli taas näkyvästi esillä.

Vuosi sitten saapumiseränsä parhaana urheilijana palkittiin sporting-ampuja Juha Manninen. Tänä vuonna oli skeet-ampuja Eetu Kallioisen vuoro saada sama huomionosoitus. Alikersantti Kallioinen sai Ylermi ja Maila Aaltosen luovuttaman kiertopalkinnon sekä Urlus-säätiön ja Urheilukoulun killan stipendin.

Kallioinen, 20, sijoittui Etelä-Korean MM-kilpailuissa poikien skeetissä kymmenenneksi ja Itävallan EM-kilpailuissa viidenneksi. Lisäksi hän voitti skeetin miesten ja M20-sarjan Suomen mestaruudet.

Kallioinen kotiutui muun saapumiseränsä tavoin tänään.

– Kotiuduimme viisi minuuttia sitten. Nyt on rento hyvä olo, kun kaikki on hoidettu ja aurinkokin paistaa. Yksi vaihe elämässä on nyt ohitettu, Kallioinen sanoi.

– Kun tulin armeijaan, asetin yhdeksi tavoitteekseni parhaan urheilijan palkinnon. Olen tyytyväinen, kun sen nyt sain. Kauden aikana oli monta hyvää kilpailua eikä kovin monta huonoa. Kirkkaimmat saavutukset jäivät vielä uupumaan, mutta niiden aika on sitten myöhemmin.