Heikkilä ja Siivonen liipaisivat voittoon Loviisassa
28.10.2018 klo 17:16

Tomi Heikkilän voittotulos oli Loviisan ilmapistoolikisassa miehen ennätys 573 pistettä. Taitotaso on miehen mielestä vielä parempi.

Kuusankosken Ampujien Tomi Heikkilä kipuaa pistooliammunnan kansalliseen kärkijoukkoon.

Tomi Heikkilä laukoi lauantaina Loviisassa ennätyksekseen 573 pistettä tasaisin (97, 94, 95, 94, 97, 96) sarjoin. Ennätys koheni kahdella pisteellä. Huomionarvoista on se, että hän on harjoitellut määrätietoisesti vasta kaksi vuotta ja sitä ennen vuoden lähinnä kokeilumielessä.

Kuusankoskella on useita kokeneita ampujia. He jakavat mielellään tietojaan. Varsinaista valmentajaa hänellä ei ainakaan toistaiseksi ole. Lajiharjoittelun määrä on vielä melko vähäinen. 2-3 viikkoharjoitusta, joten tunnollisen harjoittelun lisääminen nostaa tulosta kohti kansainvälistä tasoa.

Sunnuntaina parhaan tuloksen teki Turun Seudun Ampujien Anna-Maria Siivonen. Hän ei ollut tyytyväinen 591 pisteen voittotulokseensa. Hänen sarjansa olivat 98, 99, 99, 98, 97 ja 100 pistettä. Tulosta taisi verottaa se, että lounaisesta Suomesta piti matkata jo kello kuuden jälkeen itäiselle Uudellemaalle.

– Pari viime vuotta ei ole kilpa-ammunnassa mennyt nappiin. Nyt tavoittelen paikkaa takaisin maajoukkueeseen, Raumalta Turkuun muuttanut nainen kertoo.

– Tuloskuntoni on viime vuosia parempi. Harjoitustilat Kupittaalla ovat mainiot, ja voin valita minulle sopivat harjoitusajat, Ase ja Erä -liikkeessä työskentelevä nainen kertoi.

Anna-Maria Siivonen haluaa takaisin maajoukkueeseen. Nykyinen työpaikka, Ase ja Erä -liike antaa hyvän mahdollisuuden täysipainoiseen harjoitteluun.

Loviisan Ampumaseura järjesti 60-vuotisjuhlakisansa ja tarjosi osanottajille kakkukahvit. Seuran syyskilpailut järjestettiin nyt 34. kerran. Seuran puheenjohtajana toimii Sakari Murtoniemi, takavuosien menestysampuja Riitta-Mari Vuorenmaan isä.

Teksti ja kuvat: Matti Erkkilä