Viisi urheiluampujaa ja Marko Leppä vuoden parhaiden ehdokaslistoilla
12.12.2018 klo 22:50

Marko Leppä on ehdolla Vuoden valmentajaksi. (Kuva: Lassi Palo)

Urheilutoimittajain Liitto on julkistanut vuoden parhaiden ehdokaslistat. Vuoden urheilija -ehdokaslistalla on viisi ampumaurheilijaa ja Vuoden valmentaja -listalla yksi ampumaurheiluvalmentaja.

Kuten Urheilutoimittajain Liiton kotisivuilla todetaan, urheiluvuoden kohokohta lähestyy, sillä jälleen on aika summata vuoden 2018 parhaat urheilusuoritukset ja laittaa urheilijat paremmuusjärjestykseen.

Urheilutoimittajain Liitto on nimennyt Vuoden urheilijan vuodesta 1947 alkaen, joten Vuoden urheilija valitaan nyt jo 72. kerran. Perinteisen ja arvostetun tittelin voittaja julkistetaan 17. tammikuuta Helsingissä järjestettävässä Urheilugaalassa.

Vuoden urheilija -ehdokaslistalla ovat seuraavat urheiluampujat:
Tomi-Pekka Heikkilä – MM-kulta 10 m:n liikkuvan maalin sekajuoksuissa ja MM-pronssi 50 m:n liikkuvan maalin normaalijuoksuissa
Aleksi Leppä – MM-kulta 300 m:n vakiokiväärissä ja 300 m:n kiväärin asentokilpailussa
Satu Mäkelä-Nummela – kaksi henkilökohtaista maailmancupin osakilpailuvoittoa trapissa ja maailmancupin osakilpailuvoitto trapin parikilpailussa ME-tuloksella
Marika Salmi – maailmancupin osakilpailuvoitto trapissa
Vesa Törnroos – yksi henkilökohtainen kolmas sija maailmancupin osakilpailussa trapissa ja maailmancupin osakilpailuvoitto trapin parikilpailussa ME-tuloksella

Vuoden valmentaja -ehdokaslistalla on Aleksi Lepän valmentaja Marko Leppä.

Viime vuonna Vuoden urheilija -palkinnon vei Lahden kotikisoissa 15 kilometrin perinteisellä hiihtomatkalla MM-kultaa voittanut maastohiihtäjä Iivo Niskanen.

Vuoden urheilija -äänestykseen voivat osallistua Urheilutoimittajain Liiton ja sen paikalliskerhojen jäsenet.