Liikkuva maali juhli 100-vuotiasta Ampumaurheiluliittoa SM-kisojen merkeissä
26.1.2019 klo 21:07
Heidi Lehikoinen

Liikkuvan maalin putoavan taulun SM-kultamitalisteiksi Kangasalla ampuivat Heikki Lähdekorpi ja Marika Karsijoki.

– Mukavaa vaihtelua kisamuodossa, kun peruskisan jälkeen pudotuskierroksia. Kisa meni vähän vaihtelevasti pudotuskierroksilla, kun pari kertaa tuntui, ettei osu mitenkään ja sitten taas osui hyvinkin helposti. Tästä hyvä jatkaa Jurvan kisoihin, Lähdekorpi jutteli tyytyväisenä.

Aaro Vuorimaa voitti 18-vuotiaiden sarjan.

– Kilpailu meni suht’ ok, vähän toki olisi kaatoja saanut tulla enemmänkin, mutta tähän pitää olla tyytyväinen. Välierät onnistui tosi hyvin alkukilpailuun nähden. Hakala pisti kisan ainakin jännäksi ja haastavaksi. Keskelle oli oikeasti ammuttava, ettei aivan helpolla kultaa saanut, Vuorimaa sanoi.

Kilpailujen yhteydessä riistamaalijaosto juhlisti Ampumaurheiluliiton 100-vuotisjuhlavuotta.

Paikalle oli kutsuttu takavuosien menestyjiä ja lajin parissa pitkään toimineita. Lisäksi läsnä oli noin 100 kilpailijaa taustajoukkoineen sekä runsas järjestäjäjoukko. Kymppi 64-seura vastasi järjestelyistä tutulla ja toimivalla rutiinilla.

Liikkuvan maalin päävalmentaja Ville Häyrinen kertoi juhlaväelle lajin tämän päivän toiminnasta ja nykytilasta. Terveisensä juhlaan toivat ISSF:n hallituksen tuore suomalaisjäsen Pekka Kuusisto, SAL:n varapuheenjohtaja Mikko Taussi ja Kangasalan kaupunginjohtaja Oskari Auvinen.

Kuusisto kertoi lajin parissa viettämästään melkein 50:stä vuodesta, Taussi kertoi vieraille Ampumaurheiluliiton historiasta ja Auvinen toi kaupungin onnittelut satavuotiaalle liitolle ja kaupunkinsa vireälle seuralle.

Kuvat: Ville Häyrinen