Suomen EM-joukkue nyt koossa: liikkuvan maalin ampujat nimetty
11.2.2019 klo 18:26

Liikkuvan maalin 10m normaalijuoksujen SM-kultaa lauantaina voittanut Niklas Hyvärinen valittiin EM-joukkueeseen.

Suomen joukkue ilma-aseiden EM-kilpailuihin on nyt koossa, kun Ampumaurheiluliitto nimesi maanantaina kisoihin myös liikkuvan maalin ampujat. Suomen joukkueessa on kaikkiaan neljätoista urheilijaa.

Ilma-aseiden EM-kilpailut järjestetään Kroatian Osijeksissa 16.-25. maaliskuuta. Ampumaurheiluliiton hallitus nimesi tammikuun viimeisenä päivänä pitämässään kokouksessa Suomen ilmakivääri- ja pistooliampujat kisoihin.

Liikkuvan maalin ampujat antoivat viimeiset EM-näyttönsä viikonloppuna Jurvassa järjestetyissä SM-kilpailuissa. Osijekiin lähtee neljä liikkuvan maalin ampujaa. Suomella on miesten lajeissa täysi joukkue eli kolme ampujaa ja poikien sarjassa yksi ampuja.

Suomen EM-joukkueessa on nyt nimettyjen neljän liikkuvan maalin ampujan lisäksi yhdeksän kivääriampujaa ja yksi pistooliampuja.

Ilma-aseiden EM-kilpailut
16.-25.3. Osijek, Kroatia

10m ilmakivääri (9)
Miehet: Juho Kurki (Kankaanpään Ampumaurheilijat), Aleksi Leppä (Haminan Ampumaseura)