Lauantain SM-finaalit Ampumaurheiluliiton Youtube-kanavalla
4.4.2019 klo 14:46

Ilmapistoolin ja -kiväärin SM-kilpailut järjestetään viikonvaihteessa Tampereella. Olympialajien finaalit on katsottavissa Ampumaurheiluliiton Youtube-kanavalla.

Kuten maanantaina kerrottiin, ilma-aseiden SM-kilpailut palaavat välivuoden jälkeen Tampereen Messu- ja Urheilukeskukseen eli Pirkkahalliin. Kilpailut käydään samalla lajivalikoimalla ja aikataululla kuin vuonna 2017. Kisat alkavat perjantaina 5. huhtikuuta ja päättyvät ensi sunnuntaina.

Tampereen SM-kilpailujen lajit ovat 10m ilmapistooli ja ilmakivääri, ilmakiväärin asentokilpailu (3×20 ls) ja makuukilpailu. Mukana ovat kaikki Ampumaurheiluliiton sarjat vammaissarjoista ja 16-vuotiaiden sarjoista aina Y80-sarjaan.

Suomen huippuampujat taistelevat lauantaina olympialajien SM-mitaleista eli miesten ja naisten ilmakiväärissä ja -pistoolissa. Olympialajien finaalit on katsottavissa Ampumaurheiluliiton Youtube-kanavalla.

SM-finaalit la 6.4.
11.30 Naisten ilmapistooli
13.30 Miesten ilmapistooli
16.00 Naisten ilmakivääri
17.30 Miesten ilmakivääri

Tampereella nähdään kolmen päivän aikana 637 urheiluampujaa ja 866 kilpailusuoritusta ja. Edustettuina on 91 seuraa.

SM-kilpailujen järjestelyistä vastaavat Nokian Seudun Ampujat ja Pohjois-Hämeen Ampujat. Kilpailut ovat NoSA:n 40-vuotis- ja P-HA:n 140-vuotisjuhlakilpailut.

Lisää tietoa SM-kilpailuista ja tulokset löytyvät täältä.