Ilmoittaudu uudistettuun ampumaurheilun ohjaajakoulutukseen! Seuraava lajikoulutuspäivä pidetään Mikkelissä 15. kesäkuuta
6.5.2019 klo 14:58

Ampumaurheilun ohjaajakoulutuksen kurssin kesto on 16h. Siihen kuuluu itsenäisesti verkko-oppimisympäristössä opiskelu (8h) ja lajiosa (8h) käytännön harjoitteluna ampumaradalla. Ohjaajakoulutukseen voi osallistua kuka tahansa (yli 14v.), joka on kiinnostunut lasten ja nuorten tukiammunnasta ja ampumaurheilukoulun toiminnasta.

Verkko-oppimisympäristössä opiskelu

Itseopiskelukurssi koostuu seuraavista osa-alueista
1. Ohjaajana toimiminen
2. Ohjaajan rooli
3. Ohjaaminen ja harjoituksen rakenne
4. Kultahippusäännöt
5. Ampumaurheilukoulun suunnittelu ja markkinointi

Kolme ensimmäistä ohjaamiseen liittyvää osiota koostuvat ampumaurheilukoulun toimintaan liittyvästä materiaalista, Tervetuloa Ohjaajaksi -videosta sekä aiheeseen liittyvistä kysymyksistä. Materiaali löytyy alustalta PDF -muodossa, johon voi tehdä merkintöjä. Lisäksi materiaali löytyy kuunneltavana videona. Tervetuloa Ohjaajaksi -video on Olympiakomitean tekemä kaikille lajeille yhteinen video, mikä on tarkoitettu aloitteleville ohjaajille.

Säännöissä perehdytään tukiammuntaan. Tavoitteena on ohjeistaa ja opastaa toimimaan annettujen ohjeiden ja komentojen mukaisesti ampumaurheilukoulussa ja kilpailutilanteissa. Osioon liittyy kultahippusääntöihin perehtyminen sekä niihin liittyviin kysymyksiin vastaaminen.

Ampumaurheilukoulun suunnitteluosiossa annetaan vinkkejä toiminnan käynnistämiseen tai nykyisen toiminnan tehostamiseen. Mahdollisesti teidän seurassanne lasten ja nuorten toiminta on jo hyvällä mallilla. Osiosta löytyy myös jonkin verran materiaalia, mitä liittyy lasten vanhempiin.

Lajipäivän sisältö
1. Turvallisuusasioiden huomioiminen
2. Kivääri- ja pistooliammunnan tukiammunnan perustekniikoiden opettaminen
3. Osaa toteuttaa harjoitustapahtuman

Ampumaurheilukoulussa on ensisijaisen tärkeää opettaa kaikille harrastajille turvallisuusasioiden huomioiminen heti alusta alkaen. Lajipäivän aikana katsotaan käytännössä, miten turvallisuus huomioidaan harjoitustilanteessa ja kilpailuissa.Kouluttajina SAL:sta ovat Heikki Pääkkönen ja Heikki Romppanen.

Lajipäivä sisältää paljon käytännön lajiharjoittelua ja tukiammunnan perustekniikoiden ohjaamista. Tavoitteena on hallita tekniikoiden perusteiden opettaminen innostavasti ja turvallisesti. Samalla katsotaan, miten eri ampumasarjoissa (esim. 8IT ja 10IT) ammutaan eli harjoitellaan Kultahippusääntöjä käytännössä. Koulutuspäivän aikana käydään läpi myös yksittäisen harjoituksen ohjaamista. Mahdollisuus myös omakustanteiseen lounasruokailuun.

SEURAAVA LAJIPÄIVÄ
15.6.2019, Mikkeli klo 09.00-17.00

ILMOITTAUTUMINEN MIKKELIIN
Ilmoittaudu Ohjaajakoulutukseen ja Mikkelin lajipäivään täällä. Huomioi, että tarvitset (seuran) laskutustiedot ilmoittautumisen yhteydessä. Kun koulutukseen on ilmoittautunut kahdeksan henkilöä, lähetetään kaikille koulutusvahvistus.

Kurssi pidetään Mikkelin Ampujien ilma-aseradalla.

OPASTUS ILMA-ASERADALLE

REITTIOHJE RADALLE  = Karkialammin kuntotalolle Tyrjäntie 22, jonka alakerrassa ilma-aserata sijaitsee.
MA:n ilma-aserata sijaitsee entisen Savon Prikaatin kuntotalon alakerrassa Karkialammella. Käynti radalle tapahtuu rakennuksen pohjoispään puolelta. GPS-koordinaatit (Koordinaatit ovat Valtatien 13 ja Karkialammentien risteykseen, koska Ampuma-Areena sijaitsee PV aluella ja karttaohjelmat eivät tunne sen teitä).
N 61º 42.314′
E 27º 12.463′

Kurssi päättyy viimeistään n. klo 17.00. Osallistumismaksu 80€ /kurssilainen. Sisältää koulutuksen ja materiaalin. Mahdollisuus omakustanteiseen lounasruokailuun.

Ilmoittaudu jo heti, niin pääset opiskelemaan ajoissa ohjaajakoulutuksen verkko-oppimisympäristössä!

Tiedustelut
Timo Rautio