Liikkuvan maalin ampujat antoivat EM-näyttöjä Sipoossa
12.5.2019 klo 21:22

Ida Heikkilä ja Aaro Vuorimaa rikkoivat tänäänkin EM-rajan. Heikkilän tulos 560 olisi ollut oman N18-sarjan SE. (Kuva: Ville Häyrinen)

Liikkuvan maalin ampujat ampuivat EM-näyttöjä viikonloppuna Sipoossa järjestetyssä Kevätkarju-kilpailussa.

Liikkuvan maalin 50m pienoiskiväärin normaalijuoksuissa EM-rajat rikkoivat Krister Holmberg (RS), Topi Hulkkonen (ESA) ja Aaro Vuorimaa (LSA). Sekajuoksuissa Niklas Hyvärinen (RS) teki tuloksen 391, Holmberg 392, Hulkkonen 393 ja Heikki Lähdekorpi (SA) 394.

– Krister ja Aaro varmistelivat EM-valintaansa jo tässä vaiheessa, sillä valintaraja keskiarvona on molemmilla ylitettynä. Aaro ampui huipputuloksen 586 parantaen ennätystään viidellä pisteellä. Ranskasta oli kaksi urheilijaa mukana, mutta ihan huipputuloksia ei heille koleassa kelissä syntynyt, lajivalmentaja Ville Häyrinen kertoi.

Myös Ida Heikkilä rikkoi EM-rajan.

Liikkuva maali jatkaa näyttökisoja ensi viikonloppuna Kangasalla. Viimeinen EM-näyttö on kesäkuun Inkoo GP, jossa kansainvälistä väriä tuovat Viro, Ruotsi ja Norja – kaikkiaan neljätoista ulkomaalaista on ilmoittautunut kilpailuun mukaan.

Kaikki tulokset oheisessa liitteessä: SSG+Kevätkarju+11.-12.5.19+tulokset