Urheiluampuja 2/2019 on ilmestynyt
13.5.2019 klo 13:03

Ampumaurheiluliiton julkaiseman Urheiluampuja-lehden vuoden 2019 toinen numero on ilmestynyt.

Urheiluampuja-lehden lähtöjutussa kerrotaan liikkuvan maalin kahdesta Euroopan mestarista – Krister Holmbergista, 46, ja Aaro Vuorimaasta, 16. Lisäksi kerrotaan, kuinka Lontoon olympialaisissa Suomea edustanut pistooliampuja Kai Jahnsson on löytänyt lajissa uuden roolin ja kuinka Juho Kurki sai lisää itseluottamusta Pekingin maailmancupin finaalipaikastaan.

Practicalin valmennusjärjestelmän kehittäminen on alkanut, ja Kari Kivistö on nimitetty lajin päävalmentajaksi.

Haulikkolajien maailmancup järjestetään elokuussa Lahdessa. Kisoihin on aikaa siis kolme kuukautta (13.-23.8.). Se on järjestävän seuran eli Lahden Ampumaseuran ja Suomen Ampumaurheiluliiton 100-vuotisjuhlakisa. Lahdessa kilpaillaan maailmancupin voittojen lisäksi paikoista Tokion olympialaisiin 2020. (Lari Pesonen ampui Suomen ensimmäisen olympiamaapaikan viime lauantaina, kun hän sijoittui Changwonin maailmancupin skeetissä viidenneksi.)

SAL100-sivuilla kuullaan mitä kuuluu Pekingin olympiamitalisti Henri Häkkiselle ja mikä on Marjo Yli-Kiikan uran paras muisto.

Urheilija arjessa -sarjassa tavataan ”Söörmarkun oma poika” eli liikkuvan maalin ampuja Heikki Lähdekorpi. Lehdessä on myös raportti Salossa huhtikuun lopussa järjestetyistä ilma-aseiden Kultahippufinaaleista.

Noin 20 kysymykseen vastaa asikkalalainen Simo Ruusunen, jonka kaksi poikaa on innokkaita ampumaurheilijoita.

Tehoryhmäampujista esittelyvuorossa on Hämeenlinnan Ampumaseuran Mikko Mantere, ja Kultahippuampujista esitellään Kauhavan Ampujien Tiia Koivisto. Finaali-palstalla haastateltavana on sporting-ampuja Oliver Ojansuu (Sibbo Skyttegille).

Sekä tietysti paljon muuta!

Urheiluampujan sähköinen versio.