Suomi EYL:n finaalissa Budapestissa
21.5.2019 klo 20:40
Lassi Palo

Suomi kilpailee Euroopan nuorten liigan (EYL) ilmakiväärin finaalissa Unkarin Budapestissa. Finaali on lokakuun alussa.

Suomi sijoittui ilmakiväärissä kolmanneksi Euroopan nuorten liigan pohjoisen alueen karsintakilpailussa Tanskan Århusissa. Karsinta järjestettiin pääsiäisenä. Lohkosta suoraan finaaliin selviytyivät Ruotsi ja Puola.

EYL:n karsintoja järjestettiin pohjoisen alueen lisäksi itäisellä ja läntisellä alueella. Kunkin karsinnan kaksi parasta joukkuetta ilmakivääristä ja ilmapistoolista pääsi EYL:n finaaliin. Finaaliin pääsi myös kaikkien lohkojen paras kolmonen, joten Suomen kohtalo ratkesi vasta kaikkien lohkojen karsintakilpailuiden jälkeen. Suomi on parhaana kolmosena mukana EYL:n finaalissa, joka on Unkarin Budapestissa 3.-6. lokakuuta.

Finaalin kahteen lajiin pääsee mukaan myös yksi isäntämaan joukkue. Finaalissa on siis kahdeksan joukkuetta kummassakin lajissa. Suomen kanssa ilmakiväärissä kilpailevat Ruotsi, Italia, Unkari, Puola, Serbia, Venäjä ja Slovenia.

Aiheesta lisää oheisissa liitteissä:
EYLCH FINAL
Teams for Finals- HUN 2019