Seuroilta toivotaan palautetta sääntömuutosehdotukseen
24.5.2019 klo 19:16
Anne Laurila

SAL:n ylimääräinen kokous 6.4.2019 Tampereella ei hyväksynyt esitettyjä uusia sääntöjä liitolle. Esitetyt säännöt oli hyväksytty SAL:n kokouksessa Jyväskylässä 24.11.2018. Muutosesitys sai Tampereella enemmistön kannatuksen äänin 66-47, mutta sääntömuutos olisi vaatinut 2/3 enemmistön. Kokous toivoi, että sääntömuutosesitystä ei kokonaan hylätä, vaan sen pohjalta rakennetaan seuroilta saatavan palautteen perusteella uusi versio ylimääräisen kokouksen käsiteltäväksi.

Tampereella 6.4.2019 esillä olleeseen sääntömuutosesitykseen pyydetään jäsenseuroilta kommentteja pykäläkohtaisesti 31.7.2019 mennessä.

Sääntömuutostyöryhmä valmistelee kommenttien pohjalta uuden esityksen säännöiksi siten, että ne tulevat hyväksyttäväksi hallituksen kokoukseen 26.9.2019. Välissä pyritään järjestämään vielä toinen kommentointimahdollisuus kertaalleen muokatun sääntöversion pohjalta, jos työryhmä näkee sen mahdolliseksi. Ylimääräinen kokous, jossa esitys uusiksi liiton säännöiksi tulee seurojen päätettäväksi, järjestetään sunnuntaina 27.10.2019 Kisakalliossa Lohjalla Grande Finale -viikonloppuna.

Palautelomake ja kommentoinnin pohjalla olevaan sääntömuutosesitys löytyvät osoitteesta www.ampumaurheiluliitto.fi/liitto/lomakkeet/saantomuutosehdotuksen-kommentointi.