Suomen liikkuvan maalin EM-joukkueeseen viisi urheilijaa
10.6.2019 klo 20:03

Ampumaurheiluliitto on nimennyt viisi urheilijaa Suomen liikkuvan maalin EM-joukkueeseen.

Liikkuvan maalin EM-kilpailut järjestetään Unkarissa 8.-15. heinäkuuta. Kisakaupunki on Gyenesdias, joka sijaitsee Balaton-järven rannalla. EM-mitalit jaetaan 50m lajeissa.

Ampumaurheiluliitto nimesi tänään kisoihin viisi suomalaisurheilijaa. Suomen joukkueeseen kuuluu kolmen miesampujan lisäksi yksi poika- ja yksi tyttöampuja.

EM-joukkueeseen nimetyistä Krister Holmberg voitti maaliskuussa Kroatian Osijekissa miesten EM-kultaa 10m sekajuoksuissa. Aaro Vuorimaa, 16, puolestaan nappasi ensimmäisissä arvokisoissaan poikien EM-kultaa ja -pronssia.

Vuorimaa teki sunnuntaina Inkoossa 50m sekajuoksuissa kovan tuloksen, kun hän saatteli Holmbergin vuonna 1992 ampuman ja Tarmo Koskelan 2004 sivuaman poikien Suomen ennätyksen 392 historiaan. Uusi ennätys kirjataan nyt numeroin 393.

Ida Heikkilä osallistuu nyt ensimmäisiin kansainvälisiin arvokisoihinsa.

Kuten Ampumaurheiluliiton liikkuvan maalin lajivalmentaja Ville Häyrinen eilen kertoi, liikkuvan maalin EM-lähtijät viettävät juhannuksen Ranskassa, jossa he osallistuvat maan mestaruuskilpailuihin.

– Sen jälkeen leireilemme vielä Inkoossa hiomassa kisakuntoa. Pääsemme tiukan kisarupeaman jälkeen tekemään vielä kovat harjoitusviikot ennen EM-Unkaria, ja uskon, että koko porukka on hyvässä kunnossa, kun Unkariin matkataan, Häyrinen sanoi sunnuntaina Inkoon GP-kilpailun jälkeen.

Liikkuvan maalin EM-kilpailut
8.-15.7. Gyenesdias, Unkari

Suomen joukkue

Miehet: Krister Holmberg (Raseborgs Skyttar), Topi Hulkkonen (Etelä-Saimaan Ampujat), Heikki Lähdekorpi (Satakunnan Ampujat)