Kolme neljättä sijaa PM-practicalista Kööpenhaminasta
17.6.2019 klo 18:34

Suomalaiset ja norjalaiset kilpakumppanit yhteiskuvassa.

Sadetta, tuulta, ukkosta ja polttavaa auringonpaistetta – keli vaihteli IPSC Pohjoismaiden mestaruuskilpailuissa Kööpenhaminassa. Kisassa oli mukana myös kolmen ampumaurheilijan Team Finland, johon kuuluivat Timo Jetsonen, Kari Kivistö ja Kai Korjula.

Teksti ja kuvat: Tiina Lakkaneva

Matka Tanskaan sujui omalla autolla, ensin Turusta lautalla Tukholmaan ja sieltä Juutinrauman sillan kautta Kööpenhaminaan. Majoittumisen jälkeen suomalaisilla oli kova palo päästä kisapaikalle eli vielä matkapäivän iltana he tutustuivat ratoihin ennakkoon.

Ensimmäinen kisapäivä oli haastava, kun ukkosmyrsky yllätti kilpailijat. Päivän aikana oli kaikkiaan yksitoista stagea, joista suomalaiset selviytyivät kunniakkaasti läpi. Sunnuntaina kisa jatkui aurinkoisessa säässä hyvällä sykkeellä.

Odotetusti Jetsonen – the Speedy – oli suomalaisista ykkönen (norjalaiset kilpakumppanit nimesivät hänet Speedyksi). Hampaankoloon jäi hieman painamaan katkera neljäs sija. Jetsonen hävisi kolmannen sijan 0,41 pisteellä. Kivistö oli Standard Senior -luokan tuloksissa neljäs. Suomi sijoittui joukkueena samoin neljänneksi.

Suomalaiset in action.

Suomalaiset pohtivat, ettei tästä voi muuta kuin petrata kohti Tshekin Extreme Euro Open -kisoja, jonne he menevät suoraan Tanskasta. Matkan varrella kuluu pari päivää Saksassa.

– Kisamatkailu ja tämä upea harrastus antavat mahdollisuuden nähdä uusia paikkoja ja tutustua uusiin ihmisiin, he sanovat.

Jetsonen ja Korjula edustavat Kouvolan Metsästys- ja ampumaseuraa ja Kivistö Haukilahden Urheiluampujia.

Tulokset oheisissa liitteissä.
Standard