Urheiluampuja 3/2019 on ilmestynyt
10.7.2019 klo 13:06

Ampumaurheiluliiton julkaiseman Urheiluampuja-lehden vuoden 2019 kolmas numero on ilmestynyt.

Urheiluampuja-lehden pääaiheena on Ampumaurheiluliiton 100-vuotisjuhlavuosi. Pääjuhla järjestetään Tampereella elokuun 31. päivänä. Lehdessä on muun muassa kunniapuheenjohtaja Alpo Vehasen haastattelu, katsaus liiton puheenjohtajiin ja Kalle Virtapohjan kirjoittaman historiateoksen esittely. Lisäksi kuullaan kuusi kertaa kesäolympialaisiin osallistuneen Juha Hirven mietteitä.

Ampumaurheiluliiton juhlavuoden urheilullinen päätapahtuma on haulikkolajien maailmancup, joka järjestetään Lahdessa 13.-23. elokuuta. Jaossa on myös olympiamaapaikkoja Tokioon 2020.

Lehdessä on katsaus huippu-urheiluvuoteen eli millaisessa tilanteessa ollaan runsas vuosi ennen Tokion olympialaisia.

Urheiluampujassa on myös laaja juttu kahdesta practical-ampujasta eli Kim Leppäsestä ja Jaakko Viitalasta, jotka nimettiin toukokuussa Benellin kansainväliseen tiimiin.

Urheilija arjessa -sarjassa tavataan kaksoistrapista trapiin siirtynyt Simo Köylinen. Noin 20 kysymykseen vastaa liikkuvan maalin tehoryhmän valmentaja Sami Heikkilä.

Tehoryhmäampujista esittelyvuorossa on Mäntsälän Kennel- ja Metsästysseuraa edustava Silja Nieminen, ja Kultahippuampujista esitellään Raseborgs Skyttaren Nicole Kamila. Finaali-palstalla haastateltavana on ensimmäisissä arvokisoissaan ampuva Ida Heikkilä (Keuruun Seudun Ampujat).

Sekä tietysti paljon muuta!

Urheiluampujan sähköinen versio: https://epaper.fi/read/5238/WobDP5sK

Urheiluampujan pdf-versio.