Ampumaurheiluliitto myöhästyi EM-Bolognan ilmoittautumisissa
15.9.2019 klo 09:32

Ampumaurheiluliitto myöhästyi Italian Bolognassa järjestettävien 25/50/300m kivääri- ja pistoolilajien EM-kilpailujen ilmoittautumisten kanssa.

Ampumaurheiluliitto teki alustavat ilmoittautumiset, mutta niitä ei vahvistettu. Ampumaurheiluliiton valmennuksen johtajan ja EM-joukkueen johtajan Per-Ole Lindellin mukaan liitto teki jälki-ilmoittautumiset, jotka kisajärjestäjä hyväksyi.

– Saimme EM-kisojen johtajalta sähköpostin, jonka mukaan pääsemme mukaan ja että kaikki on kunnossa. Kun Mikko Mattila tuli tänne (Bolognaan), kilpailun johtajan sähköposti ei ollutkaan mennyt eteenpäin järjestäjien organisaatiossa. Mitään ei ollut tehty, Lindell kertoo.

– Teimme kaikkemme, jotta homma järjestyisi. Saimme kaikki muut suomalaiset mukaan paitsi tällä hetkellä aikuisten kaksi parikilpailun joukkuetta ja ja Juho Kurki 50m pienoiskiväärin makuun kilpailuun. Tänään näemme, onko lisää paikkoja auennut, kun järjestäjät tietävät poisjäännit, Lindell kertoi Bolognasta.

Ampumaurheiluliitto pyytää anteeksi ja pahoittelee tapahtunutta.