Urheiluampuja 5/2019 on ilmestynyt
11.12.2019 klo 16:16

Ampumaurheiluliiton julkaiseman Urheiluampuja-lehden vuoden 2019 viimeinen numero on ilmestynyt.

Urheiluampuja-lehdessä kerrotaan helsinkiläisestä kivääriampujasta Matias Kiurusta (Poliisien Ampumaseura), joka on saanut täysstipendin amerikkalaiseen I-divisioonan yliopistoon. Kiuru, 21, matkustaa kentuckylaiseen Murray State Universityyn tammikuun alussa.

Lehdessä on uutinen, jonka mukaan Ampumaurheiluliitto ja noname ovat tehneet nelivuotisen yhteistyösopimuksen.

Lehdessä on myös laaja katsaus Ampumaurheiluliiton vuoden parhaiden palkitsemistilaisuudesta Grande Finalesta. Kuulumisiaan kertovat muun muassa Satu Mäkelä-Nummela ja Lari Pesonen, jotka ovat ampuneet olympiamaapaikat Tokioon 2020.

Urheilija arjessa -sarjassa tavataan varusmiespalvelustaan Puolustusvoimien Urheilukoulussa suorittava pistooliampuja Esa Savola (Lappajärven Ampujat). Noin 20 kysymykseen vastaa Matias Kiurun valmentaja Francis Wikström.

Lehdessä on myös artikkeli ”Ampumaradoilla lyijy on hallinnassa”, jossa käsitellään EU:n komission vireille laittamaa kahta erillistä lyijyn käytön rajoitusprosessia.

Seuraesittelyssä on 100-vuotisjuhlavuottaan viettänyt Lahden Ampumaseura (LAS), joka vastasi elokuussa pidetyn haulikkolajien maailmancupin järjestelyistä.

Tehoryhmäampujista esittelyvuorossa on Nokian Seudun Ampujia edustava Neea Vuorela, ja Kultahippuampujista esitellään PAS:n Hilla Seppänen. Finaali-palstalla haastateltavana on Ampumaurheiluliiton valmentajan elämäntyöpalkinnon saanut Anders Holmberg (Raseborgs Skyttar).

Urheiluampujassa ovat myös tämän vuoden SM-kilpailujen tulokset.

Sekä tietysti paljon muuta!

Urheiluampujan sähköinen versio: https://epaper.fi/read/5473/Bzhel9T1