Vuoden ensimmäinen Urheiluampuja on ilmestynyt
10.3.2020 klo 13:40

Ampumaurheiluliiton julkaiseman Urheiluampuja-lehden vuoden 2020 ensimmäinen numero on ilmestynyt.

Urheiluampuja-lehdessä esitellään äskettäin Puolan Wroclawissa järjestetyissä ilma-aseiden EM-kilpailuissa hyvin ampuneet pistooliampujat Joonas Kallio (Suomussalmen Urheiluampujat) ja Tomi Heikkilä (Kuusankosken Ampujat).

Lehdessä on myös katsaus EM-Wroclawin muihin lajiryhmiin – liikkuvan maalin ampujien neljään mitaliin ja kivääriin.

Urheiluampujassa esitellään liiton kaksi uutta valmentajaa: norjalainen kiväärivalmentaja Anne Grethe Jeppesen ja skeet-valmentaja Jorma Korhonen Kouvolan Valkealasta.

Lehdessä on myös raportti Ampumaurheiluliiton tehoryhmän fysiikkaleiriltä Kisakalliosta. Tehoryhmäampujista esittelyvuorossa ovat Mika Piipponen (Kuusankosken Ampujat) ja Elina Bisi (Mikkelin Ampujat).

Lisäksi kerrotaan ampumaratojen ympäristölupahankkeesta.

Urheilija arjessa -juttusarjassa kerrotaan mitä kuuluu sporting-ampuja Oliver Lindhille (Sibbo Skyttegille). Noin 20 kysymykseen vastaa Mari Backman-Hyrkäs Simpeleeltä.

Seuraesittelyssä on Vasa Skyttegille – Vaasan Ampujat. Urheiluampuja vieraili Veijo Sivulan luona Konnevedellä , missä hän viettää paljon aikaa ase- ja patruunatestauksen parissa. Mitäs nyt kuuluu -sarjassa kerrotaan mitä kuuluu Timo Näverille, joka edusti Suomea Barcelonan olympialaisten pistooliammunnassa 1992.

Sekä tietysti paljon muuta!

Urheiluampujan sähköinen versio: https://epaper.fi/read/5619/xFmp90Ot