Juho Autiosta Aliupseeriliiton Vuoden urheilija
27.3.2020 klo 12:13

Juho Autio. (Kuva: Aliupseeriliitto)

Kivääriampuja Juho Autio on valittu Aliupseeriliiton Vuoden urheilijaksi 2019.

Kiväärilajeissa menestynyt ylikersantti Juho Autio, 29, ampui hopealle sotilaiden MM-kilpailuissa Kiinassa, 300 metrin kiväärin pika-ammuntojen joukkuekilpailussa. Autio teki kilpailuissa myös pika-ammunnan Suomen ennätyksen.

Autio työskentelee Jääkäriprikaatin Rovaniemen ilmatorjuntapatteriston esikunnassa liikuntakasvatusaliupseerina.  Autio kuuluu tällä hetkellä Puolustusvoimien valmennusryhmään ja Suomen Ampumaurheiluliiton 300 metrin maajoukkueeseen.

Kempeleestä kotoisin oleva, nykyisin rovaniemeläinen Autio kuvaa itseään urheilijana kunnianhimoiseksi, määrätietoiseksi ja periksiantamattomaksi. Hän pitää harjoittelusta ja harjoitteleekin paljon. Määrätietoisuus ja jatkuva halu kehittää itseään on pitänyt Aution jo vuosia aktiiviurheilun parissa.

Aliupseeriliiton hallitus nimeää vuosittain liiton jäsenistön keskuudesta Aliupseeriliiton vuoden urheilijan. Aliupseeriliiton Vuoden urheilijalle luovutetaan kiertopalkinto.

Lähde: Aliupseeriliiton tiedote 27.3.