Haulikkolajien EM-kilpailut siirretty, Suomen joukkue nimettiin
31.3.2020 klo 20:38

Haulikkolajien EM-kilpailujen piti olla toukokuussa Ranskassa. Ne on siirretty koronavirustilanteen takia myöhempään ajankohtaan. Suomen Ampumaurheiluliitto nimesi kuitenkin EM-joukkueen aiemmin päätetyn valintamenettelyn mukaisesti.

Ampumaurheiluliiton hallitus valitsi tiistaina Suomen joukkueen haulikkolajien EM-kilpailuihin sillä edellytyksellä, että kisat järjestetään tänä vuonna. Jos kisat järjestetään vasta ensi vuonna, asiaa tarkastellaan uudelleen.

Haulikkolajien EM-kilpailut (trap, skeet) piti järjestää Ranskan Châteauroux´ssa 5.-19. toukokuuta. Kisajärjestäjät päättivät viime viikolla siirtää kilpailut koronavirusepidemian takia, mutta uudesta ajankohdasta ei ole tietoa.

Ampumaurheiluliiton hallitus käsitteli asiaa tiistain kokouksessaan ja päätti, että jos EM-kilpailut pidetään tänä vuonna mutta kisoissa ei ammuta olympiapaikoista, mennään näyttörankingin mukaan suoraan eli mqs-ampujien osalta tulee muutoksia.

Tokion olympialaiset on siirretty järjestettäviksi vuoden 2021 heinä-elokuussa.

Ranskan ampumaurheiluliitto on perunut kaikki kilpailut kesäkuun loppuun asti ja määrännyt 1625 ampumarataa suljettaviksi toistaiseksi.

Haulikkolajien EM-kilpailut (trap, skeet)
ajankohta avoin, Châteauroux, Ranska

Suomen joukkue

Trap