Timo McKeownin pistooliopas on ilmestynyt
9.4.2020 klo 17:26

Ampumaurheiluliiton pistoolilajien päävalmentajan Timo McKeownin kirjoittama pistooliopas on nyt ilmestynyt.

”Tänään vihdoinkin kahden vuoden tuska on ohi. Kirja saapui tänään painosta, ja täytyy sanoa, että olen todella tyytyväinen”, Timo McKeown sanoi tällä viikolla verkkosivuillaan julkaistussa uutisessa.

McKeown on Ampumaurheiluliiton pistoolilajien päävalmentaja, joka on kirjoittanut kirjan ”Pistooliammunnan perusteet ja vähän enemmän…” Kirja ilmestyi tällä viikolla.

McKeown esitteli kirjaprojektinsa vaiheita ilma-aseiden EM-kilpailujen yhteydessä Puolan Wroclawissa helmi-maaliskuussa. Niistä kerrottiin vuoden ensimmäisessä Urheiluampuja-lehdessä.

Kirjassa käsitellään Kansainvälisen ampumaurheiluliiton (ISSF) alaisia pistooliammuntalajeja. Siinä käydään läpi niin aseen tekniikka, ampumatekniikka, ampumasuoritus kuin lajisuorituksetkin. Omat kokonaisuutensa on myös virheanalyysille, näkemiselle ja harjoittelulle.

Muista aiheista mainittakoon suorituksen itsearviointi, jännittäminen kilpailutilanteessa ja jännityksen hallinta sekä keskittyminen.

McKeown pohtii kirjassaan myös mitä lahjakkuus on ja mitä tarkoittaa sanapari urheilija keskiössä – tai pikemminkin, mitä se hänen mielestään pitäisi oikeasti olla. McKeown on kirjannut kansien sisään myös esimerkkiharjoitteita ja harjoitussuunnitelmia.

Lisää tietoa täällä.