Ilma-aseiden Kultahippufinaaleja ei järjestetä tänä vuonna
17.4.2020 klo 08:21
Lassi Palo

Ilma-aseiden Kultahippufinaalien järjestäjät päättivät torstaina Ampumaurheiluliiton nuorisovaliokunnan tukemana, ettei finaaleja järjestetä Kankaanpäässä tänä vuonna.

Ilma-aseiden Kultahippufinaalit piti järjestää Kankaanpäässä 18.-19.4. Kun ne jouduttiin perumaan koronaviruspandemian takia maaliskuussa, kisajärjestäjät kertoivat selvittävänsä, voidaanko finaalit järjestää myöhemmin tänä vuonna.

Kankaanpään Ampumaurheilijat (KaA) päätti torstaina pitämässään kokouksessa, ettei ilma-aseiden Kultahippufinaaleja järjestetä tänä vuonna lainkaan. Syynä on koronaviruksen aiheuttama epävarmuus kisapaikan varaamisessa sopivana ajankohtana. Lapset ja nuoret eivät ole myöskään voineet – eivätkä voi – harjoitella normaaliin tapaan koronaviruksen takia.

Ampumaurheiluliiton nuorisovaliokunta valitsi vuosi sitten Kultahippufinaalien järjestäjät vuosille 2020-23. Koska Kankaanpäässä ei tänä vuonna kilpailla, jo päätetyt kisaisännyydet siirtyvät vuodella eteenpäin. Uuden aikataulun mukaan Kankaanpään Ampumaurheilijat järjestää finaalit vuosina 2021-22 ja Kyrkslätt Skytteförening ja Poliisien Ampumaseura vuosina 2023-24 (Lohja ja Kisakallio).

Ensi vuoden Kultahippufinaalit järjestetään 17.-18.4. Kankaanpään jäähallissa.

Bonuksena järjestetään 15-vuotiaiden sarja eli tämän vuoden 14-vuotiaille, joilla kisat olisivat olleet viimeiset ilma-aseiden Kultahippufinaalit.

Valtakunnallisia ilma-aseiden Kultahippufinaaleja on järjestetty vuodesta 1994 lähtien.