Unelmien liikuntapäivä 10.5.
7.5.2020 klo 19:37

Kaikenlaisen liikkumisen popup-päivää vietetään jälleen 10.5.2020  –  tällä kertaa kodeissa ja somessa

Koronatilanne vaikuttaa perinteiseen Unelmien liikuntapäivään. Ihmiset eivät voi kokoontua liikkumaan yhdessä eivätkä järjestää tapahtumia aiempien vuosien tapaan. Voimme silti liikkua monilla eri tavoilla ja jakaa sen somessa muiden kanssa!

Unelmien liikuntapäivä toteutetaan tänä vuonna sosiaalisen median kampanjana siten, että ihmisiä innostetaan jakamaan somessa se, miten liikkuvat erilaisissa olosuhteissa, esim. kotioloissa tai ulkoillen (mikäli tilanne sen sallii).

Vuoden teema ”kaveri mukaan” elää mukana siten, että ihmiset voivat kannustaa kavereitaan liikkumaan samaan aikaan ja myös samassa kotitaloudessa asuvat voivat liikkua yhdessä. Jaetaan liikuntahetkemme muille, jotta jokainen voi tuntea kuuluvansa joukkoon, innostua muiden esimerkeistä ja kokeilla uusia liikkumisen muotoja virtuaalisesti. Kaikki tavat liikkua ovat hyviä, kunhan liikkuminen tapahtuu vastuullisesti viranomaisten asettamien linjausten mukaisesti.

Liikutaan 10.5. vastuullisesti

Ihmisten liikkuminen tulee näkyväksi Unelmien liikuntapäivänä 10.5. somessa. Liikuntatoimijat ja osallistujat voivat jakaa liikuntavinkkejä, kuvia, kotivideoita ja muita liikkumaan kannustavia sisältöjä tunnisteella #unelmienliikuntapäivä .

Toukokuun 10. päivä on myös äitienpäivä – hieno mahdollisuus kannustaa äitikin liikkumaan! Jos 10.5. ei tunnu sopivalta päivältä, niin etkot voi pitää jo loppuviikosta tai jatkot maanantaina. Jaetaan vinkkejä ja videoita somessa jo ennen tapahtumapäivää ja haastetaan muita mukaan!

#unelmienliikuntapäivä sunnuntaina 10.5. – näin olet mukana:

1. Jaa 10.5. kuvasi tai videosi somessa tunnisteella #unelmienliikuntapäivä. Voit lisätä omia aihetunnisteita ja osoittaa tukesi näin esim. seurallesi tai muulle yhteisöllesi.
  2. Kannusta kaverit, lapset, vanhemmat, isovanhemmat, työkaverit, oppilaat ja kaikki muutkin liikkumaan. “Minä liikun näin, miten sinä liikut?“

Arvomme palkintoja kaikkien oman liikkumisensa tai vinkkinsä #unelmienliikuntapäivä -tunnisteella jakaneiden kesken.

Voit lähettää niitä nettilinkkeinä myös ulp(a)olympiakomitea.fi -sähköpostiin! Lisäämme ne Unelmien liikuntapäivän kotisivuille muille inspiraatioksi. Tarjoamme näin kotipesän sisällöille ja mahdollistamme osallistumisen myös niille, joita somekanavat eivät tavoita.

Lisätietoja: www.unelmienliikuntapaiva.fi

#unelmienliikuntapäivä

Taustaa

Olympiakomitea tukee koko kansan liikkumista. Innostamme eri-ikäisiä liikkumaan ja löytämään itselle sopivat tavat liikkua rohkaisemalla kokeiluihin ja yhdessä tekemiseen.  Unelmien liikuntapäivä 10.5. on kaikenlaisen liikkumisen kokeilu- ja pop up -päivä, joka on järjestetty jo neljä kertaa. Päivä täyttyy iloisista tapahtumista ja tempauksista eri puolilla Suomea. Tapahtumia voivat järjestää esim. kunnat, koulut ja päiväkodit, urheiluseurat, yhdistykset, työyhteisöt ja yksityishenkilöt ympäri maan.

Unelmien liikuntapäivää ovat edistämässä muun muassa liikunta-, urheilu- ja terveysorganisaatioiden verkostot.  Päivää koordinoi Suomen Olympiakomitea. Unelmien liikuntapäivä on osa YK:n terveysjärjestö WHO:n Move for Health -päivää.  Haastamme kaikki iloisesti liikkumaan Unelmien liikuntapäivänä!

Lähde: Suomen Olympiakomitea