Henna Torpo valmennuksen johtajaksi
14.8.2020 klo 16:24

Henna Torpo.

Henna Torpo on nimetty Ampumaurheiluliiton valmennuksen johtajaksi.

Ampumaurheiluliiton hallitus on valinnut valmennuksen johtajaksi Henna Torpon. Hän on koulutukseltaan liikuntatieteen maisteri, jolla on työkokemusta urheilun, liikunnan ja hyvinvoinnin parista.

– Valinta tuntuu tosi hienolta! Olen nyt uuden ja mukavan haasteen edessä, Torpo, 40, sanoi heti valintansa jälkeen.

Ampumaurheiluliiton puheenjohtaja Vesa Nissinen kertoi hallituksen painottaneen eteenpäin katsomista:

– Meillä oli hyvät hakijat, mahdollisuus muutokseen ja pidemmälle katsomiseen. Valitsimme nyt pidemmälle eteenpäin katsomisen. Annamme nyt Hennan kasvaa tehtäväänsä, koska hän ei tule lajin parista. Tuloksia tulee sitten ajan kanssa.

Nissisen mukaan Torpo teki persoonana vaikutuksen:

– Hän on energinen ja positiivinen sekä tarkka ja järjestelmällinen. Hän osaa olla myös vaativa, ja hänellä on edelllytykset johtajuuden rakentamiseen, Nissinen luonnehti.

Torpo aloittaa työt ensi tammikuussa.

– Minulla on nyt mahtava tilaisuus ajaa itseni sisään ja perehtyä asioihin loppuvuoden aikana. Nyt sitten lähdetään rakentamaan suomalaista huippuammuntaa entistä paremmalle tasolle.

Torpo on työskennellyt eri lajiryhmien maajoukkuetasoisten huippu-urheilijoiden urheilutestaajana ja yhteistyössä lajikohtaisten testipatteristojen kehittäjänä, tavallisten kuntokilpaurheilijoiden fyysisen suorituskyvyn testaajana.

Lisäksi hänellä on työkokemusta myös ala- ja yläkouluikäisten liikunnanopettajuudesta. Työhistoriaan kuuluu myös liikuntafysiologinen tutkimustyö liittyen erilaisten ammattialojen fyysiseen ja psyykkiseen kuormittavuuteen sekä erityisesti ääriolosuhteissa työskentelyyn.

Torpo asuu perheineen Vantaalla.