Urheiluampuja 4/2020 on ilmestynyt
23.9.2020 klo 11:51

Ampumaurheiluliiton julkaiseman Urheiluampuja-lehden vuoden 2020 neljäs numero on ilmestynyt.

Urheiluampuja-lehdessä 4/2020 esitellään Ampumaurheiluliiton uusi valmennuksen johtaja Henna Torpo, joka aloittaa tehtävässään tammikuun alussa. Lehdessä käsitellään laajasti Suomen urheilun eettisen keskuksen (SUEK) äskettäin julkaisemaa tutkimusta seksuaalisesta häirinnästä.

Urheiluampuja-lehti oli paikalla, kun puolustusministeri Antti Kaikkonen (kesk) tutustui Helsingin Santahaminassa ampumaurheiluun ja sen aktiivitoimijoihin.

Lehdessä esitellään Lahden Ampumaseuran Ari Simola ja Sara Nummela, jotka voittivat trapin SM-kultaa elokuun lopussa Orimattilassa. Kuulumisistaan kertovat skeet-ampuja Samuli Ahokas (Ala-Hämeen Ampujat) ja kivääriampuja Cristian Friman (Esbo Skytteförening), joka aloittaa lokakuussa varusmiespalveluksensa Puolustusvoimien Urheilukoulussa.

Urheilija arjessa -juttusarjassa on esittelyvuorossa skeet-ampuja Eetu Kallioinen (A-HA), ja Noin 20 kysymykseen vastaa kiväärivalmentaja Sami Koskela (Satakunnan Ampujat). Lehdessä on raportti ruutilajien Kultahippufinaaleista, jotka järjestettiin elokuussa Isossakyrössä.

Seuraesittelyssä ovat vuorossa Kokkolan Metsästys- ja Ampumaseura (KokMAS) ja Kokkolan Urheiluampujat (KOUA). Tehoryhmäurheilijoista esitellään Kaapo Jäppinen (Kuusankosken Ampujat). Mitäs nyt kuuluu? -sarjassa on vuorossa Kalle Leskinen, ja Tiesitkö, että… -kirjoitussarjassa painotetaan kuinka tärkeää ympäristölupaprosessin onnistumisessa on se, että asiantuntijoita käytetään ja kuunnellaan eikä sooloilla asiantuntijoiden ohi.

Finaali-sivulla esitellään Lahden Ampumaseuran Tapio Jurvanen, joka on viihtynyt ampumaurheilun parissa jo yli puoli vuosisataa.

Urheiluampujan sähköinen versio: https://epaper.fi/read/5984/LrxeV0as