Olympialaisten ja paralympialaisten kultamitalista 50 000 euroa
9.11.2020 klo 10:53

Ampumaurheiluliiton hallitus on päättänyt, että olympialaisten ja paralympialaisten kultamitalista palkitaan 50 000 eurolla.

Ampumaurheiluliiton hallitus käsitteli viime viikolla pitämässään kokouksessa urheilijoiden palkitsemissääntöjä. Se päätti olympialaisiin ja paralympialaisiin liittyvistä painotuksista niin, että urheilija saa näissä kisoissa voittamastaan henkilökohtaisesta kultamitalista 50 000 euroa. Hopeamitalista palkitaan 30 000 eurolla ja pronssimitalista 20 000 eurolla.

Aiemmat summat olivat: kulta 8000 euroa, hopea 5000 euroa ja pronssi 3000 euroa.

Palkitsemissummaa määritettäessä huomioidaan lähtökohtaisesti vain urheilijan paras sijoitus kyseisessä arvokilpailussa, vaikka hän voittaisi kisoista useamman mitalin.

Palkitsemissumma liitetään liiton seuraavan vuoden talousarvioon.

Muiden palkitsemissummien ja kilpailujen osalta asiaan palataan hallituksen joulukuun kokouksessa, kun tarkempia laskelmia kokouksessa esitetyistä vaihtoehdoista on tehty.