Ampumaurheilu halutaan taas Euroopan kisoihin
20.1.2021 klo 07:26

Euroopan olympiakomiteoiden liitto (EOC) on kiinnostunut saamaan ampumaurheilun taas mukaan Euroopan kisoihin.

Euroopan ampumaurheiluliitto (ESC) kertoo verkkosivuillaan, että Euroopan olympiakomiteoiden liitto (EOC) on kiinnostunut saamaan ampumaurheilun taas mukaan Euroopan kisojen lajiohjelmaan. ESC ja EOC ovat aloittaneet keskustelut kisasopimuksesta.

Euroopan kisat (European Games) on  EOC:n järjestämä monilajitapahtuma. Ensimmäisten kisojen isäntäkaupungiksi nimettiin Azerbaidzhanin pääkaupunki Baku, jossa kisat järjestettiin vuonna 2015. Seuraavat Euroopan kisat järjestettiin Valko-Venäjän Minskissä 2019.

Järjestyksessään kolmannet Euroopan kisat pidetään Puolassa 21.6.-2.7.2023.

Ampumaurheilu oli Euroopan kisojen lajiohjelmassa mukana niin Bakussa kuin Minskissäkin, ja nyt se halutaan mukaan myös Puolaan. Kuten aiemminkin Euroopan kisojen ampumaurheilussa, Puolassakin suunnitellaan olympiamaapaikkoja jaettavaksi. Pariisin olympialaiset pidetään vuonna 2024.

ESC:n mukaan Puolan kisajärjestäjät toivovat, että heidänkin kisoissaan nähdään eurooppalaiset ampumaurheilun huiput kilpailemassa olympiapaikoista.

Lähde: ESC