Unkarilainen kiväärivalmentaja ei tulekaan Ampumaurheiluliittoon päävalmentajaksi – paikka uudelleen hakuun
12.3.2021 klo 10:59
Lassi Palo

Unkarilainen Szabolcs Herczegh on perunut tulonsa Ampumaurheiluliittoon kiväärin päävalmentajaksi.

Ampumaurheiluliiton hallitus nimesi viime lokakuussa kymmenen valmentajaa. Unkarilainen Szabolcs Herczegh oli yksi heistä, ja hänen piti tulla Suomeen maaliskuun puolivälin jälkeen ja aloittaa työt kiväärin päävalmentajana. Hän perui tulonsa viime hetkellä vedoten perhesyihin.

– Jatkamme tilapäisjärjestelyin Tokion olympialaisten yli niin, että Pirjo Peltola toimii päävalmentajana ja Mikko Mattila ottaa juniorit haltuunsa eli palaamme viime vuoden kokoonpanoon. Käynnistämme valmentajahaun uudestaan lähiaikoina. Tavoiitteena on, että uusi henkilö aloittaa valmennustiimissä syksyllä Tokion olympialaisten jälkeen, kertoi Ampumaurheiluliiton toiminnanjohtaja Anne Laurila.

Peltolan kanssa oli aiemmin sovittu, että hän toimii nuorten valmentajana ja olympiavalmentajana sekä paralympialajien lajikoordinaattorina. Mattila oli viime vuoden loppuun asti Ampumaurheiluliiton nuorten maajoukkuevalmentaja.