Vuoden ensimmäinen Urheiluampuja on ilmestynyt
17.3.2021 klo 09:12

Ampumaurheiluliiton julkaiseman Urheiluampuja-lehden vuoden 2021 ensimmäinen numero on ilmestynyt.

Urheiluampuja-lehdessä käsitellään koronaviruspandemian vaikutuksia niin kansalliseen kuin kansainväliseenkin kilpailutoimintaan. Suomalaisten huippuampujien katseet ovat tiukasti Kroatian Osijekissa touko-kesäkuussa järjestettävissä EM-kilpailuissa, joissa jaetaan mitalien lisäksi kuusitoista olympiamaapaikkaa Tokioon.

Lehdessä kerrotaan myös se, missä mennään lyijyn käytön rajoitusprosesseissa. Urheilijahaastatteluissa ovat kivääriampujat Jarkko Mylly, joka on nimetty Tokion paralympialaisiin, ja Juho Autio sekä pistooliampujat Ella Hakala ja Jan Parhiala. Trap-ampujat kertoivat kuulumisistaan Vierumäen fysiikkaleirillä.

Urheilija arjessa -sarjassa tavataan practical-ampuja Aki Pakka, ja Noin 20 kysymykseen vastaa practicalin valmennuskoordinaattori Kari Kivistö. Esittelyssä on myös Ampumaurheiluliiton hallituksen uusi jäsen Satu Luoto, joka on kilpaillut voimanostossa huipputasolla.

Seuraesittelyissä kuullaan mitä Turun Seudun Ampujille (TSA) ja Kankaanpään Ampumaurheilijoille (KaA) nyt kuuluu. Lehdessä alkoi uusi juttusarja Tähtäimessä uusi laji, jossa Urheiluampuja-lehden graafikko Rauno Hietanen testaa ensikertalaisena, millaisiin tuloksiin eri lajeissa pääsee yhden päivän harjoittelulla.

Tiesitkö, että… -juttusarjassa tutustutaan ympäristöasiantuntija Anri Junnolaan, ja Finaalisivulla esittäytyy Ampumaharrastusfoorumin uusi puheenjohtaja Jaakko Hyvätti.

Lehdessä on myös vuoden 2020 SM-kilpailujen tuloskooste ja katsaus uusiin kilpailumuotoihin, joita on otettu käyttöön koronaviruspandemian takia. Sibbo Skyttegille voitti Pohjolan maljan jo 13. kerran peräkkäin.

Urheiluampujan sähköinen versio: Urheiluampuja 01 2021 (epaper.fi)