Ella Hakala etäkilpailussa 582
23.3.2021 klo 09:48

Suomalaisia osallistui viikonloppuna yhteispohjoismaiseen etäkilpailuun. Ella Hakala tähtäsi ilmapistoolissa peräti 582 pistettä.

Teksti: Pirjo Peltola

Kilpailun järjesti ruotsalainen Strömsundin urheilulukio. Ruotsista ja Norjasta kilpailuun kutsuttiin urheilulukiolaisia, Suomesta ja Tanskasta pääsyvaatimuksena oli ikähaarukka 16-19-vuotiaat,  oppilaitoksella ei ollut väliä.

Lajeina olivat ilmakivääri ja -pistooli sekä 50 m kiväärin 3×40 ls kilpailu (myös vapaapistooli oli ohjelmassa, mutta siihen ei osallistunut kukaan). Kaikissa lajeissa sai osallistua kahteen kilpailuun eli aamu- ja iltapäivän erään. Yhteistuloksen perusteella on laadittu myös tuloslistat.

Koronarajoitukset kautta Pohjolan karsivat osallistujamääriä; ratoja on suljettu monissa maissa. Myöskään läheskään kaikki eivät voineet osallistua kahteen kilpailuun / päivä.

Suomesta mukana oli neljä kivääriampujaa ja yksi pistooliampuja. Ella Hakala laukoi ilmapistoolilla kotiradallaan Isossakyrössä tulokset 564 ja toisella kierroksella huimat 582. pistettä. Aleksandra Rosenlew ampui toisella kierroksella oman ennätyksensä 620,4; Tuulevi Suomus kiri myös toisella kierroksella hienosti 617,6.

Liitteessä viralliset tulokset: Hemmabanetävling 2021-03-20