Kaksi suomalaista ESC:n ilma-asecupin finaaliin, Ville Puhakka liikkuvan maalin ykkönen
5.5.2021 klo 09:19

Kai Jahnsson ja Aleksi Kasi ovat päässeet Euroopan ampumaurheiluliiton (ESC) järjestämän ilma-asecupin finaaliin, joka ammutaan lokakuussa. Ville Puhakka voitti liikkuvan maalin kilpailun.

Euroopan ampumaurheiluliitto (ESC) järjesti talven ja kevään aikana ilma-asecupin, jonka lopputuloksiin kirjattiin lopulta 627 urheilijan tulokset. Cupiin ilmoittautui alun perin runsaat tuhat ampumaurheilijaa, mutta ESC:n verkkosivuilla olevan uutisen mukaan koronavirusepidemia karsi osanottajien määrää, koska ratoja jouduttiin sulkemaan.

Ilma-asecupin finaali ammutaan suunnitelmien mukaan 9.-10. lokakuuta.

Kai Jahnsson (Poliisien Ampumaseura) pääsi miesten ilmapistoolin finaaliin, kun hän sijoittui karsintakilpailussa viidenneksi. Aleksi Kasi (Isonkyrön Metsästys- ja Ampumaseura) selvitti tiensä miesten ilmakiväärin finaaliin, kun hän oli karsintakilpailun kahdeksas.

Ville Puhakka (Haminan Ampumaseura) voitti miesten liikkuvan maalin kilpailun. Liikkuvassa maalissa ei ammuta finaalia.

Ilma-asecupin ideana oli kilpailla kotiradalla. Se oli tarkoitettu kaikille niille urheilijoille, jotka eivät ole osallistuneet ISSF:n MM-, MC-kilpailuihin tai Euroopan mestaruuskisoihin viimeksi kuluneiden viiden vuoden aikana.

ESC:n uutisen löydät täältä.