Lari Pesonen Polar GP:ssä 119, Tomi Aspholm skeetin voittoon
30.5.2021 klo 17:32
Lassi Palo

Tomi Aspholm voitti sunnuntaina Polar GP:n miesten skeetin. (Kuvat: Lassi Palo)

Haulikkolajien Polar GP ammuttiin viikonloppuna Hälvälän radalla Hollolassa.

Marika Salmi oli naisten trapin ykkönen.

Haulikkolajien eli skeetin ja trapin perinteinen Polar GP ammuttiin viikonloppuna Hälvälän radalla. Osanottajia oli noin 130. Koronaepidemia ja Kroatian Osijekissa parhaillaan käynnissä olevat EM-kilpailut verottivat yhteensä ehkä muutama kymmenen osanottajaa normaaliin verrattuna, arvioi Heikki Keskitalo kilpailun järjestäneestä Lahden Ampumaseurasta (LAS).

Miesten skeetissä voiton vei Tomi Aspholm (A-HA), jolle Lari Pesonen (Ilomantsin Erämiehet) hävisi finaalissa kahdella kiekolla. Lopputulos oli Aspholmille 53-51. Pesonen teki peruskisan parhaan tuloksen 119, kun Aspholmin tulos oli 115. Timi Vallioniemi (A-HA) oli finaalissa kolmas. Hänen peruskilpailunsa tulos oli 116.

Naisten skeetin ykkönen oli Ala-Hämeen Ampujien Kaisa Kurki. Hänen peruskilpailunsa tulos oli 104.

Marika Salmi (Orimattilan Seudun Urheiluampujat) voitti naisten trapin ja teki lajin parhaan peruskilpailun tuloksen (111). Miesten trapin voitti Eemil Pirttisalo (Ruotsalon Metsästysyhdistys). Hän rikkoi peruskisassa 108 kiekkoa.

Lari Pesosen skeetin peruskisan tulos oli 119.

Kaikki tulokset löydät täältä.